Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

11 sep(då var det sagt)

September 11 2002 at 3:17 PM
Grey Fox (aka Jiarmai)  (no login)

-
Såg en Spindelman tidning i affären med text som löd "Vad gjorde Spindelmannen den 11e september?" Smakfullt! Och kvällsblaskorna räknade ner antalet dagar till ett års dagen en vecka i förväg. Kanon! Låtom oss göra ett spektakel av hela baletten. Kan det vara så att det betraktas som ngn slags hyllning till de döda att visa katastrof bilderna om och om igen? Sjukt! Sjukt sa jag!!
Och hur mycket har vi hört om detta i form av valfläsk? Nada! Samtliga partier vågar inte riskera att bli stämplad som pro eller anti amerika så här nära valet.
Big Brother´s watching you tralala...
Ngn som tänkt på hur före sin tid filmen "Wag the Dog" var?
Bränne mig om vi inte kommer bli förhindrade att få läsa WoT då en förmodad terror attack kan komma via Orbit och Tor leveranser.
En stilla bön skickas att inte Jordan får för sig att reflektera denna överdrivna nationalism via ngt slags medium i serien. Stand your ground, old man!

Respond to this message   
AuthorReply
Nova
(no login)

30 gången detta ämnet tas upp idag....

September 11 2002, 3:47 PM 

håller verkligen med dig. man spyr på alla program, artiklar och annat halleluja som nämner 11 sept och helgar usa.
Det var jättehemskt det som hände world trade center men det som hände i usa händer hela tiden i länder som israel och palestina tex. men ingen uppmärksammar det. vem vill läsa om det? men när det gäller usa... money makes the world come around the world come around the world come around...
det är konstigt. ingen frågar sig varför usa blev attackerat bara att det hände och att amerikanarna är oskyldiga som nyfödda lamm.
Självklart fördömer jag terrorattacken allt dödande är onödigt vare sig det gäller i Afghanistan eller i usa, men jag blir så trött på denna nationalism och deras sätt att se ner på andra länder i världen.

Aelindil
(no login)

tycker mer

September 11 2002, 4:48 PM 

synd om afganistan borna. cirka 20 000 männsikor dödades i usas bombningar i afganistan. Och cirka 3000 dog i Usa. Jag vet inte men kanske behövdes detta för att sätta ner amerikanerna på jorden. Sympatiserar inte med vad talibanerna gjorde. men för eller senare så hade det gjorts. Usa lägger sig allting och ingen vill att det ska göra det. Kanske om kina växte till sig lite o blev en välmående stormakt. som var lite halv fientliga mot usa mer jämvikt i världen istället för en enda fet supermakt. Så kanske borde vi tycka mer synd om de oskyldiga i Afganistan. men vem bryr sig om dem. Hela befolkningen sympatiserar säkert med hängningarna av deras släkt av att de inte får raka sig. att de inte får klä sig hur som helst. ja visst detta tyckte de säkert jätte mycket om.

Nova
(no login)

Om det inte gick fram i mitt meddelande...

September 11 2002, 6:09 PM 

så tycker jag synd om Afghanistan, fördömer både talibanregimen och Bush... jag menar... vilken är egetnligen ondast?

jag får rysningar av båda två...

Julle
(no login)

word.

September 11 2002, 6:41 PM 

Bush inser inte att det är USA:s fel att folk är arga på dem. Men varför ska han bry sig? Han kan juh alltid bomba lite

(Login Anna-2)

Jag vet att du egentligen mest skämtade,

September 11 2002, 7:43 PM 

men måste bara säga att han faktiskt inte bara kan "bomba lite" bomber kostar pengar, folk som ska släppa bomberna måste ha lön. Nu var amerikanska folket (skattebetalarna) bakom honom och stöttade honom, men de kan inte vara emot hela världen, eftersom det inte var vi som mördade deras mammas kusins halvsyster som jobbade i world trade center. amerikanska folket KAN göra uppror. och om herr Buske inte har amerikanska folkets stöd, lär han inte få mycket gjort tror jag. har ni något att invända mot min logik (är mer hemma i svergies styrelse än i amerikas, egentligen. tror jag) så bara säg till. jag är trots allt bara tolv. knäpper sött händerna och ler upp under lugg

Julle
(no login)

nja

September 11 2002, 10:19 PM 

USA är nog det mest patriotiska folk plus att de är nog ett av de dummaste. jag är ganska så säker att Bush har folkets stöd att i princip bomba var somhelst ifall de misstänker att Bin Laden gömmer sig där. Dessutom är inte pengar ett stort problem när det gäller USA, och de har tillräckligt med bomber på lager så de behöver inte direkt göra nya. Med andra ord: USA suger och styrs av en apa

Jiarmai
(no login)

Talibaner=CIA el nåt

September 12 2002, 8:53 AM 

Finns det verkligen ngt som pekar på att det var Afghanska talibaner som gjorde det? Javisst finns det bevis framtagna fort som fan av FBI men vad är det som säger att det inte var USA som gjorde dådet till och börja med? Al Gore, budgetunderskott, miljön, rasism, fattigdom, andra länders integritet mm. Allt blev pausat i väntan på att Bush ska hitta "terroristerna". Under tiden pumpas det in lika mkt pengar i krigsmakten som det gjordes under Kalla Kriget.
Än en gång: "Wag the Dog" var före sin tid.

Grey Fox
(no login)

........improper thoughts..............

September 12 2002, 8:56 AM 

Finns det verkligen ngt som pekar på att det var Afghanska talibaner som gjorde det? Javisst finns det bevis framtagna fort som fan av FBI men vad är det som säger att det inte var USA som gjorde dådet till och börja med? Al Gore, budgetunderskott, miljön, rasism, fattigdom, andra länders integritet mm. Allt blev pausat i väntan på att Bush ska hitta "terroristerna". Under tiden pumpas det in lika mkt pengar i krigsmakten som det gjordes under Kalla Kriget.
Än en gång: "Wag the Dog" var före sin tid.

Julle
(no login)

talibaner

September 12 2002, 6:24 PM 

vem har sagt att det var talibaner? talibanerna skyddade bin Laden och det räckte för at bomba skiten ur dem. Iofs var det bra att de försvann men ändå

och Wag the Dog var samtidigt som Clinton bombade i kosovo. och det var ungefär precis samma grej som de hände i filmen för samtidigt hade han hela monica affären

Mr Alpha
(no login)

Amerikanernas stöd

September 27 2002, 8:16 PM 

Bush har ju tänkt anfalla Irak därför att hans popularitet har minskat nu när det har lungat ner sig i Afghanistan.

Current Topic - 11 sep(då var det sagt)  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement