Tjenare!
(Jag vet inte hur många av er som har läst De nio månarnas dotter, har ni inte det så ta det lungt, för det kommer kanske lite spoilers)
Är det fler som tycker att Rand blir bara sopigare för vare bok som går? Hela tiden kommer det folk som är starkare och skickligare med kraften, han har blivit fångad nu två gånger och nu (eller rättare sagt, ett tag) fått problem med kraften!
Det kanske har fixats till nästa bok, men när ska Rand gå ut och rosta folk? Han borde bli lite nitigare och Cadsuane borde få på truten!

Mat är ju tio gånger coolare, han kan ju göra lite insatser. Visserligen har Rand besgrat nåra förlorade men de värkar inte vara så svåra. (De har ju igentligen inte åstakommit något)
Läste innan att Perin kaske bytar sida... interesant tanke för Lews Therins två vänner och Lanfear gick över. (Har svårt att komma ihåg vad de hette, Ravin var en tror jag, det är så många namn att hålla reda på i denna fin fina bok!)
Jag skulle i alla fall vilja att serien slutar med att Rand tröttnar och förstör världen, det skulle vara det sista jag väntar mig och jag hade varit knäckt resten av veckan.(gillar inte sorgliga slut)
Vad tycker/tror ni?