Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rand blir sämre och sämre

September 20 2002 at 3:57 PM
TJ  (no login)

-
Tjenare!
(Jag vet inte hur många av er som har läst De nio månarnas dotter, har ni inte det så ta det lungt, för det kommer kanske lite spoilers)

Är det fler som tycker att Rand blir bara sopigare för vare bok som går? Hela tiden kommer det folk som är starkare och skickligare med kraften, han har blivit fångad nu två gånger och nu (eller rättare sagt, ett tag) fått problem med kraften!
Det kanske har fixats till nästa bok, men när ska Rand gå ut och rosta folk? Han borde bli lite nitigare och Cadsuane borde få på truten!
Mat är ju tio gånger coolare, han kan ju göra lite insatser. Visserligen har Rand besgrat nåra förlorade men de värkar inte vara så svåra. (De har ju igentligen inte åstakommit något)

Läste innan att Perin kaske bytar sida... interesant tanke för Lews Therins två vänner och Lanfear gick över. (Har svårt att komma ihåg vad de hette, Ravin var en tror jag, det är så många namn att hålla reda på i denna fin fina bok!)
Jag skulle i alla fall vilja att serien slutar med att Rand tröttnar och förstör världen, det skulle vara det sista jag väntar mig och jag hade varit knäckt resten av veckan.(gillar inte sorgliga slut)

Vad tycker/tror ni?

Respond to this message   
AuthorReply
Paw/Mort
(no login)

Jag tror/tycker

September 20 2002, 7:52 PM 

att du delvis har rätt. Rand har blivit lite mindre intressant, men han levde upp till sitt gamla jag lite grann i WH.
Och han är fortfarande den starkaste personen levande

Sang-drax
(no login)

Fullt naturligt

September 21 2002, 8:39 PM 

Det är fullt naturligt att Rand blir värre och värre. Smittan sätter sina spår.

Själv tycker jag det är intressant att följa hans kamp mot vansinnet, särsklit tiden i fängelset i Far Madding. Rand har stark klaustrofobi. Scenen påminner för övrigt en del om när Eddard sitter i "the black cell" i A Game of Thrones, insåg jag idag när jag läse om SoIaF:aGoT.

Rands öde är att förstöra världen, ett dåd som han aldrig skulle utföra om han inte var spritt språngande galen. Han måste således bli just så galen.

(no login)

Nääää

September 23 2002, 8:37 AM 

Om Rand blev ännu mäktigare än han redan är skulle spänningen försvinna. Tvärt om så måste den mörka sidan bli kraftigare så att Rand får något verkligt motstånd. Annars blir det bara en tråkig smörseger mot den alltid så mycket sämre och mer korkade onda sidan. (Jämför David Eddings och ...äsch, kommer inte på namnet - Shannaras svärd mm).
Rands totala framgång mot smittan i WH var nödvändig men så kan det inte fortsätta. Fast jag tror ju att den mörka sidan blir mer samlad efter hand. De finns flera förlorade och delar av världen vi inte alls sett ännu.

Tj
(no login)

Re: Nääää

September 23 2002, 3:07 PM 

Den Amyrlintronade har helt rätt med att den onda sidan är alldeles för svag men jag tycker fortfarande att Rand ska bli skickligar.

Current Topic - Rand blir sämre och sämre  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement