Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Graendal Teori

September 27 2002 at 1:53 AM
  (no login)

-
Vad tror ni om att Graendal gömmer sig hos Seanchan som sul'damen Alhwin. Storfurstinnan Suroth är mörkvän och hennes sul'dam Alhwin som alltid ska lyda Suroth lyder bara om när hon själv vill (en förlorads beteende). Alhwins damane är Liandrin, en svart ajah som misslyckats och de svarta ajah som misslyckas brukar straffas av en förlorad.
Varför tror jag detta. Jo, för att Graendal har en a'dam som fungerar på män. En a'dam som hon skulle ge Sevanna så att Sevanna kunde koppla Rand. Förmodligen är det samma a'dam som Elayne och Nynaeve hittade i tanchico och som de tror ligger tryggt på havsbottnen. Dock tog Suroth a'damen när Bayle Domon fångades. Utåt sett styr Suroth, men Suroth vet att hon är underordnad hennes sul'dam Alhwin och har varit tvungen att lämna över a'damen till Alhwin (eller Graendal).

Respond to this message   
AuthorReply
Paw
(no login)

Tror inte det.

September 27 2002, 7:10 PM 

Av vad jag fått fram av att läsa ur Suroths PoV så verkar hon inte särskilt underlägsen Alwhin, snarare är hon vaksam och Alwhin har några hemligheter som Suroth inte skulle vilja att några andra visste om, blackmail (kommer inte på vad det heter på svenska )med andra ord

Och Graendal är i Arad Domon, trodde alla visste det.

(no login)

kanske

September 27 2002, 8:57 PM 

hon kan ju vara flexibel och "arbeta" på olika områden

Jiarmai
(no login)

wotmania Teorier instämmer.

September 28 2002, 2:24 PM 

Men jag vill läsa mig till svaret. Det verkar lite för uppenbart.

Current Topic - Graendal Teori  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement