|
Mrdralerna befinner sig utanför väven...October 13 2002 at 7:52 PM | Ishamael (no login) |
| - är det bara jag som har tänkt på det eller är det andra som kommit på att det faktiskt kan vara så? tänk efter: om en myrdral rider omkring eller springer så hänger deras mantlar alltid rakt ned och inte heller vind kan få dem att lyfta. och på ett ställe hoppar en Myrdral från ett tak och inte heller då rör sig manteln.
kan det vara så att de på nåt sett befinner sig både utanför och i väven på samma gång? |
|
| Author | Reply |
Julle (no login) | hmm | October 13 2002, 10:02 PM |
kanske...tror inte Jordan tänkt så mycket på det där..mer att de ska vara balla o läskiga |
|
Spexz (no login) | hmmmmm........... | October 13 2002, 10:13 PM |
Jag tror Jordan har tänkt på det mest eftersom han väver in allt i sånt komplicerat nät genom hela serien så det finns säkert någon mening med att mantlarna inte rör sig för något....
jag vet det dock inte:-(
Nån som vet när Nr 10(eng)/ 19/20(sve) kommer ut? |
|
Julle (no login) | nja | October 13 2002, 10:58 PM |
tror jag inte på
nån gång efter nyår kommer den engelska boken |
|
Pyot (no login) | Re: Mrdralerna befinner sig utanför väven... | October 31 2002, 1:38 AM |
|
Sang-drax (no login) | Jo | October 31 2002, 6:29 PM |
|
Ishamael (no login) | vadå "enligt Aginor | November 4 2002, 11:39 AM |
vadå enligt aginor? säger han nåt om det nån gång lr? |
|
Sang-drax (no login) | Han vet inte, men har teorier. | November 5 2002, 11:58 PM |
Kommer ej ihåg var, men någonstans i boken reflekterar någon av de Utvalda över myrdraaler "inte ens Aginor visste exakt hur det gick till, men han hade en teori..." |
|
Anonymous (no login) | rätt | November 9 2002, 2:34 PM |
jordan verkar tänka på det mesta, och gömma svar på vissa frågor genom ett brottstycke här och där. Ibland kan jag sitta och fundera jättelänge på vad vissa saker innebär, och hur de kan vara kopplade till liknande input.
Apropå Myrdralar och deras mantlar vet jag inte riktigt. Jag har för mig att det står någonstans i en av böckernas ordlista. Något i stil med att de står utanför tiden, Väven. Frågan är i så fall: varför påverkas de av Lanseld? Den tar ju bort trådar från Väven, men om Myrdralarna inte...
Du har nog rätt Ishamael. De är både i och utanför Väven. Kan det vara den Svarte som "projicerar" in dem? Han vill ju som bekant stoppa/förstöra/förändra Tidens Hjul. | |
|
|
|