Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Vinden...

October 24 2002 at 10:24 PM
  (no login)

-
När Lan och Rand övningsfäktas uppe i tornet i Fal Dara överraskas Rand av någon klockringning. Det utnyttjar Lan och Rand hamnar på defensiven. Samtidigt som Rand ska backa "griper" luften tag om honom och han ser i slowmotion hur han täffas av Lans övningssvärd, en hård stöt som träffar revbenen.

Men vem var det som "luftade" Rand?

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

ondskan typ

October 25 2002, 8:51 AM 

de är nära the blight o sådär...plus att det är i en tidig bok o Jordan hade inte kommit in i sitt sätt o skriva än liksom. Därav den där vinden och lite andra grejer, typ den talande trollocen o sånt

(no login)

mycket möjligt

October 25 2002, 7:23 PM 

Men jag vill gärna tro att Robert Jordan menar något annat. Han brukar ju vara lite lömsk och gömma många saker för oss i sina böcker.

Det skulle ju kunna vara den Amyrlintronande och de andra Aes Sedaierna som ändrade vinden till deras fördel för att snabbare segla till Fal Dara. Kanske var det denna vindändring som höll fast Rand ett litet tag. Men det låter lite tråkigt.

Julle
(no login)

nej

October 25 2002, 10:15 PM 

Jordan är pengagirig. jag är 100 % på att han inte menade nått speciellt med vinden. utfyllnad

Mastern
(no login)

farligt...

October 29 2002, 8:40 AM 

Han vill väl bara visa hur farligt det är där uppe i norr och att ondskan har väldigt stor makt...

Sang-drax
(no login)

Eller kan det ju vara

October 29 2002, 8:39 PM 

Det kan ju faktiskt vara en "bubble of evil", ni vet dem som Jordan slänger in när han vill få till lite coola strider eller specialeffekter men inte lyckats grubbla ut någon vettig förklaring.

Julle
(no login)

nej

October 30 2002, 8:38 AM 

bubbles of evil uppkommer då det finns mycket rädsla i närheten och det kan man knappast säga var fallet hoss Rand o Lan. De ställer oxå till med mycket mer än bara lite vind.

Jiarmai
(no login)

Intressant tanke...

October 30 2002, 2:23 PM 

Att bubblorna bara tillkommer vid stor närvaro av rädsla. Har du belägg eller spekulerar du. Intressant tanke hur som helst.

Julle
(no login)

forskning o teori

October 30 2002, 2:38 PM 

men om man kollar när de dykt upp så har det stämmt ganska bra att folk har i stora mängder varit rädda osv osv. Så att de (bubblorna) skulle dras till rädsla är inte en helt befängd teori. Skrev en hel A4 om just detta för ca två år sen när jag var riktigt riktigt hardcore WoT fanatiker. Har den dock inte sparad nånstans men jag skickade in den till Wotmania o den kom med där tror jag. Under 'misc' sektionen. fast den är nog borta nu eller nått.

Mange
(no login)

ta'veren

November 9 2002, 2:20 PM 

personligen tror jag det beror på att Rand är ta'veren.

The_Game
(no login)

ruhidean då?

January 11 2003, 10:55 PM 

så rand o mat var rädda när rand räddade mats liv när han hade blivit hängd? snarare lättnad

Randcube
(Login Randcube.)

Vindar är farliga

March 1 2003, 1:22 PM 

Jag tror att det var för att de var så nära gränslandet.

the wheel of time
(Login The_wheel_of_time)

Den hade väl sin anledningen.

March 1 2003, 1:25 PM 

Vinden alltså.

Alex
(Login DenomtaladeAlex)

Re: Vinden...

March 1 2003, 4:26 PM 

Det står väl klart och tydligt att svaret på den mystiska vinden är att de är nära the blight och att det ofta händer skumma ting där. och jag trodde att de onda bubblorna drog sig till ta´veren. och inte till rädsla. den glider väl omkring och fäster sig i närheten av deras trådar (perrin, rand och mat). jag trodde att även det nämdes i boken. om det inte gör det så är det i varje fall en lysande teori.

Nattens Dotter
(Login Nattens_Dotter)

Re: Vinden...

March 1 2003, 4:45 PM 

Kan ju vara så att det var en svag Bubble of evil, eftersom den svarte inte vat så stark än.
Men jag undrar om Jordan kommit på bubblorna så tidigt.

Current Topic - Vinden...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement