Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

blalalalalala

November 28 2002 at 8:31 PM
Jor  (no login)

-
Det finns det som säger att man inte är svarta i Randland, att alla är vita eller italienskaktiga. Det är fel. Saldenerna ser ut som Kineser, seafolks som afrikaner, många folkslag beskrivs som kopparfärgade, det vill säga mer eller minder mörkhyade. Dock ligger Randland långt i norr och folk borde logiskt sät vara vita, kinesiska/koreanska/japanska eller arabiska.

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

Shara

November 28 2002, 8:58 PM 

är inte de som bor i Shara väldigt lika våra afrikaner? Har för mig det...jaja...ja det finns olika folkslag

Ronni
(no login)

Vad

November 29 2002, 6:36 PM 

Seanchan då, jag trodde de var ett mongolliknande folk.

Paw
(no login)

Seanchan

November 29 2002, 8:32 PM 

Seanchan är åt asiatiska hållet ialla fall.

Jor
(no login)

FEL!!!

November 29 2002, 11:13 PM 

Fel Seanchan härskare över Jordans version av de amerikanska kontinenterna. I norr har de Canada-klimat och i söder regnskog. Befolkningen är allt från blond till ebeholt-svart. Asiater förekommer också.

Aelindil
(no login)

om man tänker efter

November 30 2002, 6:16 PM 

så passar Seanchan ganska bra som amerikanare. tro d e nått. men misslyckas. gång efter gång. Men anser sig vara bättre än resten av världen. Ganska lustigt att jordan som själv bor i detta äckligt patriotiska land, beskriver seanchan exakt som amerikanarna är. Hans eget land.... Om nu seanchan ska gestalta Usa..

Paw
(no login)

Tror ju nu inte att...

November 30 2002, 9:34 PM 

det den bild amerkanare har av sig själva är nåt som de är ensama om.

Och det är inte alltid så lätt att upptäcka problemen när man lever mitt i dem.

Och jag utgick ifrån att Seanchan var mestadels asiatiska av att titta på bilderna i BWB.
Men eftersom jag kommer ihåg nu att det faktiskt förekommer lite olika hudfärger osv på den kontinenten så får jag väl erkänna att jag förhastade mig lite grann.

Nattens Dotter
(no login)

Världsfallets fel...

November 30 2002, 11:11 PM 

Under Världsfallet blandades alla folkslag om pga att folk flydde åt alla håll.
Därför är Havsfolket svarta, negrer eller "afrikaner" eller vad ni nu vill kalla det medans aiel, som lever i en öken och borde vara svarta är typiskt "nordiska" med ljust hår och ofta blå ögon.
Förmodligen samlades folk av samma slag till varandra när de väl hittat en någorlunda säker plats.

Current Topic - blalalalalala  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement