Har nu läst färdigt Tears Klippa. Vet inte varför kvinnan är farligast, men eftersom det fanns en grå man som smugit sig in i gänget, så bör ju kvinnan varit ganska farlig (en grå man är ju inte helt ofarlig). Det enda jag kan komma att tänka på är att Lews Therin upptäckte något, "viskade" till Rand och fick honom att agera lite lagom brutalt...
Eller så är kvinnan farligast, eftersom man inte räknar med att en kvinna är farlig om du förstår vad jag menar.
Men, Ishamael var ju nästan besatt av att göra sig av med Rand då, så kanske var kvinnan som Rand, eller Lews, dödade en svart syster.
SÄG ETT NAMN!!!!!!
om du menar dendär Mayenes första dam så kan jag förstå att man inte direrk kan inse att hon e ond men tänk om hon int e ond?
(no login)
Titta längre ner i forumet, Chrille nov 17
December 13 2002, 11:12 PM
Nr 19: Någonstans där det handlar om Tears Klippa, kap 7 och sid 81.
Chrille (no login)
Kanske det....
December 30 2002, 11:01 PM
Jag är övertygad om att kvinnan är en svart syster, men jag fortfarande inte hur han kunde veta det. Han kunde nog veta att kvinnan kunde bruka kraften, men hur visste han att hon var svart...? Kanske var det så att han visste att hon brukade kraften och såg att hon inte hade någon ring på handen, och antog att hon var mörkervän. Kanske såg han något i drömmvärlden också.
Och han räknade nog inte med skuggmannen, eftersom han upptäckte han först efteråt. En idé är ju att han blev varnad innan också, Lanfear kanske sa det i drömvärlden att de var på väg mot han, hon har ju hjälpt Rand förut.
Hoppas det står något om det här i någon av de kommande böckerna.
Tack för hjälpen i alla fall =)