Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

CoT förbeställning

December 15 2002 at 10:54 AM
nova  (no login)

-
Läste att det gick att förbeställa CoT på Sf bokhandeln men att de bara visar den inbundna versionen av boken. Är det så att pocket kommer senare? Är det någon som vet om man kan köpa/förbeställa CoT-pocket på samma dag som den inbundna släpps, alltså den 7 januari?

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

pocket

December 15 2002, 8:11 PM 

borde gå att förbeställa den men du kommer inte få den den 7...eftersom den släpps senare...det är bar ainbunden som släpps i januari

Sang-drax
(no login)

Är det inte ganska självklart att...

December 16 2002, 3:48 PM 

Är det inte ganska självklart att den inbundna versionen och pocketversionen av samma bok kommer vid olika datum?

Man kan ju inte precis köpa Sagan om de två tornen på DVD i övermorgon.

Jiarmai
(no login)

Ahh "the Two Towers"

December 16 2002, 3:54 PM 

"Joy" thy name is friday

nova
(no login)

knappast självklart

December 16 2002, 5:31 PM 

tja, det är inte självklart för mig. Jag varken kan eller vill lägga ut mer pengar för samma bok med bara ett annorlunda utseende.

det är som om Dvd:n på två tornen skulle kommma månader före Vhs;n bara för att dvd:n är dyrare så att producenterna ska få in mer pengar... finns det något annat skäl?

joacqin
(no login)

Pocket och inbuden

December 16 2002, 6:29 PM 

Pocket kommer alltid till alla böcker ut långt senare än de inbundna versionerna. Ofta mer än ett år. Därför sitter jag med WoT i pocket fram till aCoS och de två senaste inbundna. Jag tycker det är pris som är värt att betala för att få boken asap .
Wotmania har förresten en rescension av den nya boken uppe nu...det låter rätt bra faktiskt. Dags att förhandsbeställa :D

bamse
(no login)

snarare som bio och dvd

December 16 2002, 7:10 PM 

Självklart kommer pocketversionen senare, lika självklart som att filmer går upp på bio innan de kommer på dvd och vhs.
Självklart vill både förlaget och författaren tjäna så mycket pengar på boken som de kan, det är ju trots allt inget välgörenhets arbete som de håller på med.
Vill du se en film så fort den kommer ut går du på bio och betalar ca. 80 kr för all den lyx det innebär, eller så snålar du och väntar till den kommer ut på dvd och vhs och hyr eller köper filmen till en billigare penning.
Likadant är det med böcker, självklart.
Jag tycker Jordan är värd vartenda öre, och 260 kr är inte så där jävla dyrt för nästan 700 sidor förstklassig underhållning. Håller mycket längre än en sketen film på två timmar.
Ha det bra och njut av julen, det ska jag göra.

Sang-drax
(no login)

Vem ska man beställa från?

December 16 2002, 7:40 PM 

www.adlibris.se har nog det billigaste priset (192 kr)

Men är de snabba på att få in och leverera boken? Hur gjorde ni med Winter's Heart?

Själv vet jag att jag beställde den från Bokus, men jag tror att jag fick vänta ett tag. De har för övrigt inte boken i sitt register ännu.

Aelindil
(no login)

jag kör alltid med

December 16 2002, 8:03 PM 

adlibris. tycker det funkar helt okej. de e inte jätte slöa med att skicka ut boken.man måste ju inte ha de på momangen.. och de har så man kan ställa upp sig på kö. Så adlibris e väl rekomnénderat från mitt håll...

Julle
(no login)

eller onsdag (nt)

December 17 2002, 9:06 PM 

Julle
(no login)

SF bok!

December 17 2002, 9:09 PM 

de sa dessutom att de kommer att få in den dagen innan den ska släppas officiellt eftersom de alltid får det så..o dessutom kommer deras säljas lite billigare eftersom de säljer så jävla många..och och och så har man kunnat förbeställa därifrån hur länge som helst..tror jag beställde min redan i sommras..wiiie

Sang-drax
(no login)

OK, jag beställde från sfbok

December 17 2002, 10:15 PM 

Det blev den från Orbit, ty den såg snyggast ut.

Gah!
(no login)

Orbit = bajs (nt)

December 17 2002, 11:34 PM 

så de så

Jiarmai
(no login)

Sf dyyr.

December 18 2002, 1:06 PM 

De säger att de får boken dagen innan den släpps men vad spelar det för roll för oss konsumenter som iallafall får vänta på leverans (utom de där jäkla stockholmarna ). Typiskt försäljarsnack.

Julle
(no login)

jag bor i stockholm så jag skiter i vad du råkar ut för :) (nt)

December 19 2002, 12:47 PM 

Current Topic - CoT förbeställning  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement