Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

CoT är ute i Sverige!

December 22 2002 at 2:40 PM
nova  (no login)

-

CoT är ute i Sverige! Läste ett meddelande på sidan catahya.net.
Hon/han hade köpt CoT på akademibokhandeln i Sthm. Trodde den inte kom ut förrän i januari.

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

hmmm

December 22 2002, 5:39 PM 

jag är tveksam..

joacqin
(no login)

dubbelhmm

December 22 2002, 6:00 PM 

Jag tror inte man kan lita helt på inlägg på olika sidor runt om på nätet. Personen i fråga kan ha felformulerat sig när han skrev och menat att han förbeställt eller köpt nyaste svenska eller whatever eller så ljuger han rätt upp och ner. Men det finns en ytterligt liten chans att det är sant även den är minimal. Den släpps ju egentligen inte alls i Sverige utan de engelska böcker vi köper är direktimporter från de amerikanska och brittiska utgåvorna.

Paw
(no login)

Hur som helst...

December 22 2002, 7:22 PM 

så har då jag iaf förbeställt CoT från SFbok så det lär komma ett avi med posten om runt två veckor

Den var billigare än vad WH var såg jag också....

Sang-drax
(no login)

Verkar finnas i England iaf...

December 22 2002, 11:44 PM 

Julle teh hero
(no login)

jag ska lösa gåtan!

December 23 2002, 11:02 AM 

sitt kvar ocoh vänta för senare idag skall svaret avslöjas! Finns CoT på akademibokhandeln eller nån annan affär i stan (läs SF Bok)? Ja? Nej? Kanske?

Julle
(no login)

jupp

December 23 2002, 4:13 PM 

den fanns inne på akademibokhandeln för 270 kr. Synd att jag inte har råd att köpa den förens i typ maj. =)

nova
(no login)

duktig pojke...

December 23 2002, 6:50 PM 

bra jobbat, jullis.
Så nu vet vi att den iaf finns i Sverige. Fast det hjälper inte oss fattiga som väntar på pocketen...
Är jag den enda här som inte är överlycklig över att CoT är på gång? Efter all dissning den fått är jag inte lika positiv länge.
Känns som Jordan är slutkörd. Eller rejält pengagalen. Min Wot-noja börjar faktiskt avta, tro det eller ej...

*tar skydd från eventuella tomat och äggkastare*

Sang-drax
(no login)

Du hade väl beställt från sfbok?

December 23 2002, 7:00 PM 

..Tyckte jag att jag läste längre ner.

Har CoT blivit dissad? De recensioner jag läst verkar helt OK, minst sagt.

Julle
(no login)

jaaaa...

December 23 2002, 9:20 PM 

den lär kosta lika mycket där...eller kanske lite mindre men jag har 0 pengar så jag kommer inte långt med det ändå

Julle
(no login)

jaaaa...

December 23 2002, 9:22 PM 

den börjar kännas som Arkiv X...asbra i början o mitten säsongerna...sen var den ända anledningen till att titta att man ville se sista avsnittet...

Jordan börjar flippa ja...jaja...ska läsa boken nån gång nästa år o den kommer nog vara bra..

asd
(no login)

Ja... Riktigt dålig kritik på wotmanias messageboard iaf. *NM*

December 23 2002, 9:43 PM 

NM = No Message = Inget meddelande

joacqin
(no login)

Det var som fan

December 25 2002, 11:45 PM 

Akademibokhandeln är ena busiga satar, jag kan inte tänka mig att förlagen eller Jordan är särskilt glada.

Aelindil
(no login)

Sbok GÅR EJ ATT BESTÄLLA!

December 26 2002, 2:19 PM 

USA
Robert Jordan
Crossroads of Twilight
Pris: 268 kr
Art.nr: 10070
Del i serie: Del 10 av 10 i The Wheel of Time
Utgiven: January 2003
Skriven: 2003
Format: Inbunden
Förlag/Land St Martin's/Tor, USA
Finns i lager Ej utgiven ännu

UK
268 kr
Art.nr: 1631
Del i serie: Del 10 av 10 i The Wheel of Time
Utgiven: January 2003
Skriven: 2003
Format: Inbunden
Förlag/Land Orbit, Storbritannien
Finns i lager Ej utgiven ännu

Vilken sida kan man beställa den på?!!!

Julle
(no login)

jordan

December 28 2002, 4:05 PM 

varför skulle han bry sig?..han har antagligen redan fått betalt o det är tydligen det enda som räknas

Jor
(no login)

Ute i UK

December 28 2002, 8:00 PM 

CoT är ute i UK pga att vissa affärer har ställt ut den för tidigt så den kan vara ute i Sverige också.

(no login)

Pyttsan

January 7 2003, 8:04 AM 

Jag kollade igenom wotmania messageboard för december till nu. Och inte har den fått speciellt dålig kritik. Det är flera som skriver typ "är den verkligen så dålig" etc men det verkar som om bara för att en och annan skriver det överreagerar flera.

De flesta tycker absolut att boken var bra!

Vad som är tydligt är dock att det inte händer så mycket vilket antagligen är anledningen till kritiken. Jag tyckte att Winters Heart var en ren "upprensare" av flera påbörjade trådar. Men kanske fortsätter CoT i samma stil. RJ kan kanske inte beskriva alla trådar i deltalj...

Sedan kan det ju bero på vilka huvudpersoner som är framträdande i boken. Det är ju helt tydligt att det finns stora åsiktsskillnader där. Själv gillar jag Nyneave men jag vet att många inte alls gör det.

Thats all folks.

Current Topic - CoT är ute i Sverige!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement