|
Böcker!!!!!January 10 2003 at 3:52 PM | The_Game (no login) |
| - Jag har int nå att läs!! kan nån rekomendera nån annan serie/författare?Jag har läst 18 av jordan 15 av eddings 5 av hobb och 7 av feist, snälla ja e desperat på någonting att läsa!!!!!!!! |
|
| Author | Reply |
nova (no login) | Urfadern | January 10 2003, 6:13 PM |
tja, Tolkiens Ring kan man ju läsa hur många gånger som helst (engelska) sedan finns det ju böcker utanför ringen om middle earth som silmarillion osv... det är bara att gräva i bokhyllan... |
|
Aelindil (no login) | du kan ju oxå läsa | January 10 2003, 7:20 PM |
nått av terry goodkind. har nyss börjat läsa hans verk (på engelska självklart!) men om det inte duger så e det ju bara o fråga i affären eller på biblioteket de brukar veta. Paksenarion ska ju va rätt bra har jag hört..men ej läst dem. |
|
Jiarmai (no login) | Eric van Lustbader.. | January 11 2003, 11:09 AM |
Nicholas Linnear serien. Bra action, schyssta intriger, (harkel´sex´hosthost) å väldans skicklig research. |
|
Jiarmai (no login) | Anne Rice | January 11 2003, 11:11 AM |
"The Vampire Chronichles" bra djup, grymma beskrivningar, sinnessjuk författare. |
|
Nattens Dotter (no login) | Ja, den är ganska bra... | January 11 2003, 11:21 PM |
Men man tröttnar efter ett tag.
Har ej läst alla, för det är typ samma sorts handling efter ett tag. |
|
The_Game (no login) | hur många? | January 14 2003, 1:47 PM |
hur många böcker lång e serien? |
|
Jiarmai (no login) | 4-7.. | January 14 2003, 4:23 PM |
..beroende på vad du vill läsa om. Den första "inteview with the vampire" har det ju gjorts en väldigt förkortad och färglös filmvariant av. Den presenterar en variant av huvudrollsinnehavaren (Lestat) till de tre nästa böckerna. Sedan finns det några till som kretsar kring andra figurer som presenteras i Lestat´s trilogi.
Mitt råd är att du läser bok två , tre o fyra av "The Vampire Chronicles" somm all har Lestat som huvudfigur.
Hoppas du gillar dem. |
|
Jiarmai (no login) | Jag håller int´me´ | January 14 2003, 4:35 PM |
Jag har läst de flesta och finner inte handlingen vara deatsamma på så många ställen. Visst innehåller alla en blodsugare med svåra psykproblem men varje bok har enligt mig en egen agenda.
Pandora tex: hur tänker en kvinna somm inte behöver finna sig underminerad av det manliga könet (iaf de som är dödliga) Eller Lestats sista där hela "Livet efter detta-" grejen behandlasur en odödligs synpunkt.
Även karaktärerna skiljer sig ju en hel del från varandra (utom att alla verkar vara bisexuella). Njae jag tror jag anser Anne Rice vara en av vår tids främsta Gothic författare (Bram Stokes ej inkluderad). | |
|
|
|