Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

CoT fråga..

January 18 2003 at 2:54 PM
Jiarmai  (no login)

-
Vem är det som Seanchan ska ha bildat allians med som är så mäktig?
Hur f-n kan Suroth presentera Nio Månarnas Dotter för Rand när skinnskallen är med Mat?

Respond to this message   
AuthorReply
Aelindil
(no login)

Svar.

January 18 2003, 4:24 PM 

A: Masema ,drakens profet (gissning)
B: Dubbelgångare. på det här viset så visar de en bra fasad.. seanchan verkar intakt men är inte det..

joacqin
(no login)

Olika tider

January 19 2003, 4:28 PM 

Jag tror faktiskt att den stora alliansen som seanchan pratar om faktiskt är med Rand. Det kan nog stämma om någon räknar ut hur många dagar som hänt här och där. Tror inte det är Masema eftersom seanchan aldrig skulle nedlåta sig till att ha en riktig allians med honom, iaf inte så att det skulle vara snacked bland alla.
När det gäller mötet med Tuon så har det ingen större betydelse om hon är borta eller inte, Suroth är en mörkvän och har en manlig a'dam som hon har planerat att sätta runt Rands hals längre än Sevanna tror jag så mötet är bara en stor fälla.

Jiarmai
(no login)

Förklara..

January 20 2003, 12:44 PM 

A: Seanchan ska alltså ha gått på det hela med att masema är Rands förespråkare eller att de fått masema att gå med i laget å sträva efter en kedjad Drake... kan funka.
Vad sägs om att det är Ogierna som bestämt sig för att gå med i gänget, eller de återstående Vitrockarna?
Själv tror jag att det är Mazrim Taim o hans anhang som visar sin a fula nunor.. smaka lite på den.. visst skulle det passa in jävligt bra?
B: Dubbelgångare?! inte en chans att Seanhas alla militärtyper som vet vem Tuon är skulle gå med på ett sådant bedrägeri. Faaaast.. det skulle passa fint in om syftet bara är att sätta A´damen på Rand.
Är det kanske någon som har hunnit kolla tidsaspekten, ifall Jordan drog en sån där gigantisk analeps (heter det så?) vilket i så fall skulle innebära att nästa bok kommer innehålla en hel del Mat vs Tuon.

Jiarmai
(no login)

öh.. oops..

January 20 2003, 12:52 PM 

Jäklar, vilken Deja Vu´. Vi är visst på samma våglängd. Fan, jag sa ju int´ett smack som var nytt. Jo förresten, min egen åsikt om vilka som utgjorde den nya alliansen och tidsrymds teorin. Man kanske borde läsa alla poster under ett topic innan man.... ok ok jag fattar (med rodnande kinder)
Respect, Joacquin, respect.

Sang-drax
(no login)

Det är Perrin

January 24 2003, 8:52 PM 

Perrin allierar ju sig med Seanchan i CoT.

Jiarmai
(no login)

Håller inte riktigt va...?

January 25 2003, 12:02 PM 

Beskrivningen av de allierade var att de var mäktiga. Jag har svårt att se hur Perrins skara skulle kunna beskrivas som det.
Vidare finns det en bunt WO och AS i hans anhang och jag tvivlar att perrin skulle gå med på att överlämna dem (inte hans mannar heller).
Att RJ lägger ett pussel och sedan löser det så enkelt åt läsaren har jag lite svårt att tro.

Jiarmai
(no login)

Håller inte riktigt va...?

January 25 2003, 12:03 PM 

Beskrivningen av de allierade var att de var mäktiga. Jag har svårt att se hur Perrins skara skulle kunna beskrivas som det.
Vidare finns det en bunt WO och AS i hans anhang och jag tvivlar att perrin skulle gå med på att överlämna dem (inte hans mannar heller).
Att RJ lägger ett pussel och sedan löser det så enkelt åt läsaren har jag lite svårt att tro.

Current Topic - CoT fråga..  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement