Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Alvögon

January 18 2003 at 7:29 PM
nova  (no login)

-
En fråga.
Jag var i göteborg igår och såg Two Towers ytterliggare en gång. Jag upptäckte då att när man ser Legolas i närbild har han blå ögon, oftast också när han ses på långt håll, men det är ett ställe i filmen då han har bruna ögon (i helms deep precis innan anfallet, tror jag..) Vad jag läst i boken så har inget färgbyte av ögon nämnts hos alver och det kan väl knappast vara en så enkel miss eller att de blå linserna tog slut för filmteamet?
Någon som vet vad det kan vara?

Blev lite fundersam faktiskt...

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

movie mistake (nt)

January 19 2003, 2:58 PM 

nova
(no login)

Tror knappast det. För enkelt misstag för en så stor film.... *NM*

January 19 2003, 9:08 PM 

bu

Julle
(no login)

så stora filmer kan bara göra stora fel?

January 19 2003, 10:25 PM 

Typ att de använder helikoptrar i nått slag?

det är just små fel som förekomer i stora filmer eftersom de är så sjukt noga med att göra allt rätt.

så de så

Sang-drax
(no login)

Det tror jag, kolla här:

January 19 2003, 11:01 PM 

Jiarmai
(no login)

Kul sida

January 20 2003, 12:59 PM 

Tur att filmen fortfarande är så jäkla bra.

nova
(no login)

hur tänker han?

January 20 2003, 11:17 PM 

wow... inte lite fel heller... hur kan man som regissör ens tänka tanken på att ge ut en film med massa fel?????!! och som dessutom kommer göra sensation över hela världen och vet att den kommer granskas? hmmm.... dåligt gjort.

Julle
(no login)

de märker inte sånt

January 24 2003, 10:18 AM 

ALLA filmer har fel i sig..däremot märker man inte många av dem men det finns folk med väldigt lite att göra så granskar varenda sekund o sen gör en hemsida av dem..

filmen är ju fortfarande lika bra

nova
(no login)

jo men...

January 26 2003, 11:01 AM 

jo det är klart den är lika bra men jag tycker det är lite konstigt att han lämnar ifrån sig en film med fel i. Jag skulle aldrig sluta gräma mig över de där felen. Jag skulle helt klart dra in filmen, rätta till dem och släppa den sen igen.
Kanske för att jag är perfektionist när jag gör något... Jacksson är antagligen det inte.

Sang-drax
(no login)

Det handlar inte om att vara perfektionist

January 26 2003, 12:49 PM 

Stanley Kubrick är perfektionisternas perfektionist. Hans senaste (sista) film Eyes Wide Shut tog extremt lång tid att spela in. Antagligen var han då som mest extrem.

Ändå innehåller den simpla misstag:

http://www.moviemistakes.com/film.php?filmid=442

Julle
(no login)

precis!

January 26 2003, 3:54 PM 

de misstagen märks ändå inte...förutom av extrema typer som går in för att hitta fel

Current Topic - Alvögon  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement