Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Aginor..

October 14 2003 at 3:27 AM
  (Login InuTaisho)

-
Har precis börjat läsa serien har precis läst klart bok 2 och började fundera lite

Aginor följer ju efter rand hos den gröne mannen och efter en stund ser ju rand ett band av ljus lr vad man ska säga som pulserar o bla bla från aginor ngn som vet vad det e? för trodde jag att det va hans band till DO men asmo har ju svarta osv och sen så tar ju rand detta ifrån honom?

Respond to this message   
AuthorReply
Mats
(Login Taim)

Re: Aginor..

October 15 2003, 4:18 PM 

Det var väl kanske Aginor´s band till saidin, det osmittade saidin som fanns i Världens Öga, som Aginor drack av. Den rena saidin som var ämnat för Draken återfödd syntes som en ljus slinga fäst vid Aginor och den andra delen fäst nånstans långt bort.

Jag är osäker på vad Världens Öga är för plats, men jag börjar tro att det kan vara en del av TAR. Man kommer dit med behov. Det liknar lite sättet man använder behov på i TAR. Och... det ljusa band som är fäst vid Aginor syns i Världens Öga för att det är en del av TAR? Kanske...

Asmodeans svarta band syntes i vad jag tror är en del av TAR. När Rand och Asmodean var på väg till Rhuidean och färdades i mörkret, gled eller vad det heter, så såg Rand det svarta band som tillåter Asmodean att kunna använda den sanna kraften, och skyddar honom mot smittan i saidin.
Ishamael blev av med sitt svarta band två gånger, och båda gångerna var i TAR.

Current Topic - Aginor..  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement