Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Hm, hur hänger det här ihop?

October 19 2003 at 8:00 PM
  (Login Khyprus)

-
Alltså he finns ju många reliker från AoL men hur kan t.ex Vitabro finnas?
Skapades int det största med hjälp av både Saidar å Saidin?
Isåfall så hur kan Vitabro finnas!!!??? Jag kan slå vad om att dendär floden som går brevid Vitabro int fanns under AoL, så hur kan det finnas sånd som bara kan ha skapats med kraften kvar? så perkeft placerat som t.ex en bro över en flod.....

Ja får bara int ihop det!!!

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(Login Skwarski)

Re: Hm, hur hänger det här ihop?

October 20 2003, 8:38 PM 

Asmånga som kan använda kraften ifall du inte märkt det. Även efter AOL

Jiarmai
(Login Jiarmai)

Jag tror...

October 21 2003, 11:32 AM 

att Vitabro "behandlades" med kraften istället för att den "skapades" av den. Ungefär som Tam's Hägersvärd. Syftet måste väl ha vart för att den inte skulle känna tidens tand?

Mats
(Login Taim)

October 23 2003, 11:32 PM 

Jag tror Jiarmai har alldeles rätt. Vitabro är med största sannolikhet behandlad med kraften så att den ska tåla naturens krafter.

(Login Khyprus)

November 4 2003, 4:49 PM 

hum hum, men alltså int är ju hägersvärdet "behandlat", det är smitt med hjälp av kraften (eller var före det förstördes)

och om ni säger att vitabro är "behandlat" så läs igenom beskrivningarna på den, dom gick väll ungefär såhär: tunn som glas, blank som en spegel, som ett fint knåpverk, spets

hm, efter AoL så det enda "behandlande" som jag läst om är Vitatornet å klippan i Tear, och där är bara stenen sammanfogad och förstärkt

rätta mej om jag har fel

(Login mentative)

November 6 2003, 3:16 PM 

jag har funderat på det också, det finns en till bro (den som Elayne o Nynaeve passerar med Valan Luca på väg från Tanchico). Var det bara tur att de hamnade över en flod efter världsfallet istället på en bergstopp eller under havet?

(Login Khyprus)

November 14 2003, 6:27 PM 

Finns det ingen med nån bra teori?
Eller ens en dålig? Skulle gärna vilja få det här på klart.

(Login r0kka)

men janne

November 15 2003, 7:25 PM 

Visste du inte att AoL är en påhittad sak?
Du ska inte fundera över sådana världsliga saker,
tänk på naturen o kvinnfolk mera! :D

dessutom e såna böcker tråkiga, med undantag Tolkiens... :p

ha d...

(Login the_ultimate_dragon)

fina broar

December 30 2003, 4:15 PM 

Det kanske var så att alla broar såg ut nått sådär under AOL och att dessa två med deras floder var de enda som klarade sig? Eller så kanske den skapade efter AOL men innan alla män blev galna med både Saidin och Saidar, såsom Callandor skapades? Eller så offrade någon man sig för det och skapade det tillsammans med någon kvinna på liknande vis som Eye of the World skapades? Finns många troliga förklarningar och ingenstans någon indikation på vilket som skulle vara sant.

Sedan kan jag hålla med yo yo om att böcker om natur och kvinnfolk är tråkiga, men jag förstår inte varför Tolkien behöver undantas då den inte handlar mycket om kvinnfolk iaf även om den har mycket natur.

This message has been edited by the_ultimate_dragon on Dec 30, 2003 4:17 PM

Current Topic - Hm, hur hänger det här ihop?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement