Den Svarte blir än en gång fängslad, denna gång mer permanent, men till priset av att INGEN längre kommer att kunna bruka kraften.
Världen kommer att ta sig an en utveckling som bygger mer på människans egna kraft, istället för OP och den
Mörke fortsätter sin strävan efter världherravälde.
Alla aiel, utom Aviendhas barn, dör i strid.
-Jiarmai, perhaps out riding a bicykle...perhaps not?-
med ett undantag. jag går efter den teorin att precis som du säger kommer förmågan att leda kraften försvinna. men det kommer ju finnas en som kommer kunna det även efter nästa världsfall (guess who) och precis som du sa så kommer aviendas barn att överleva.
håller med dig typ.
Jag tog den tråden först! nanananananaaa!
Fast förhoppningsvis har jag fel. Det vore ett ganska torftigt slut på en så lång resa.
Och jag kan ju inte vinna egna priser.
This message has been edited by Jiarmai on Oct 31, 2003 1:15 PM
Jag menar att tidens hjul krossas (bildligt) och att händelserna som kommer Post Tarmon Gaidon är nya.
Iofs skulle Hjulet fortfarande kunna bestå men i så fall blir det en ofattbar stort tidsperspektiv vilket är mer än min klena hjärna klarar av.
Visserligen är det inte så svårt att se på hur saker och ting kommer tillbaka i såväl WoT världen som i RealLife, men jag vidhåller att Kraften inte kommer att brukas längre.
Fan att jag skrev att den (kraften) inte kommer brukas av NÅN istället för att reservera en plats för framtida Taverens, men men...
Man kanske kan tolka min lösning som att kraften inte kommer brukas igen förrän DO bryter sig loss igen?
Det är nåt sånt jag tänkt mig, men jag måste ju tänka ut ett alternativt slut, eftersom jag inte var först. Därför kan det ta ett tag innan "Min Profetia" dyker upp.
Vad jag tror är att kraften inte kommer att brukas efter denna ålders slut, men att någon kommer bruka den i framtiden igen och så sätter det fart igen.
Tidens Hjul, sju ekrar = sju åldrar. En ålder är mer än 3000 år (åtminstone tredje åldern).
Totalt 21000 år innan den ålder som var dess upphov kommer igen. Alltså när andra åldren kommer igen, och teknologin är på topp, använder folk kraften igen och har glömt bort den Svarte. Då kommer någon att söka efter en kraft som både män och kvinnor kan använda och borra ett hål...