Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Min profetia

November 7 2003 at 12:41 PM
  (Login DenAmyrlintronade)

-
Ok då, jag hakar på idén. Men detta har diskuterats här 1000 gånger förr så att påstå sig vara först, det är ju bara fånigt.

Jag tror att Rand kommer att krossa tidens hjul och stänga in den svarte för gott, alternativt förstöra honom eller avskära honom från vår värld helt. Sidan kommer tiden att få ha sin gilla gång.

Och den "A remnant of a remnant" av Aielfolket som kommer att överleva tror jag är Shadio. En pytteliten del av Shadio. Troligen Savannas gäng i The Mountains of Mists.

Respond to this message   
AuthorReply
Mats
(Login Taim)

Re: Min profetia

November 7 2003, 2:39 PM 

Intressant ide om "a remnant of a remnant"

(Login Jiarmai)

Hittills leder du. Trollockdockan e' 1:a pris.

November 19 2003, 7:57 AM 

Jag gillar din ide om att Tidens Hjul krossas, mestadels för att min egen ide liknar din (även om din var tydligare )

Men jag förstår inte hur du resonerar kring att DO ska kunna bli "förstörd"? Blir inte det lite av ett "...och så levde de lyckliga i alla sina dagar" slut?

Håller med Mats om "A remnant of a remnant" iden. Den var möe intressant.

För övrigt kan vi väl strunta i om ngns ide inte är 100% orginell. Den blir iaf så gott som ny när den omformuleras av oss.

Det viktiga är ju att vinna.

"Smilisar e hemligheten till ett bra liv" - Jiarmai

Den Amyrlintronade
(Login DenAmyrlintronade)

Och så levde de lyckliga...

November 20 2003, 6:26 AM 

Jo, slutet blir i så fall lite av den typen. Men jag kan tänka mig det faktiskt. Grundtanken i min idé är i alla händelser att det INTE bara blir denna tidens slut och början av en ny. Dvs detta är verkligen den SISTA striden, inget annat. Och det blir det genom att någon krossar tidens hjul (hur det nu ska gå till, det har jag aldrig sett några idéer om). Vad det sedan blir av den svarte kanske saknar betydelse.

Fast självklart leder det lite till att det blir ett lyckligt slut. Men jag tror nog att slutet blir häftigt nog ändå.

(Login the_ultimate_dragon)

och fjärde åldern?

December 29 2003, 1:34 PM 

Edit: Sorry, läste reglerna efter. Du kan ignorera allt nedan ifall du vill. Omöjligt att svara på i 30 ord.

Och alla profesior som är en tillbakablick eller historiereferat om draken återfödd från den fjärde åldern är inte åldern efter denna utan den förra gången det var den fjärde åldern då?

Nej, jag tror nog det bara kommer fortsätta runt runt. Jag hoppas det, allt förmånga författare har försökt avsluta sina fantasiromaner i "det kunde varit en förfluten tid här på jorden"-stuk. Jag hoppas Jordan tar avstånd från det, det var kul när Tolkien gjorde det men sedan har det förlorat sin charm.

This message has been edited by the_ultimate_dragon on Dec 29, 2003 2:04 PM

(Login Jiarmai)

Re: Min profetia

May 20 2004, 1:38 PM 

.

Current Topic - Min profetia  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement