"Soul of Shadows, Soul of the Shadows, he is ..."
Nja, måste nog säga att jag tror att den där raden syftar på Ishamael och är en beskrivning av honom såsom rästen av meningarna. Det är en perfekt beskrivning av Ishamaels själ också. Han är den av forsaken som verkligen är ond, som har förstått priset DO kräver och iallafall kämpar hårdare än de andra för att förverkliga det. Om DO vinner kommer det inte finnas någon värld för forsaken att härska över, den kommer iallafall vara mycket olika den nuvarande världen, detta har Ishamael förstått tror jag och han är iallafall villig att göra allt för detta ändamål.
Det ser också ut som en dark profesia, och de har frågor såsom denna har utan att ha svar, därför tror jag inte det är svar på frågan, mera ett sätta att lyfta fram hur mäktig denna person är och hur hopplös kampen mot honom är. Se Lanfears profesia nedan, där ställs också en massa frågor men sista meningen är inte ett svar...
"Daughter of the Night, she walks again.
The ancient war, she yet fights.
Her new lover she seeks, who shall serve her and die, yet serve still.
Who shall stand against her coming?
The Shining Walls shall kneel."
- Blood Calls Blood, The Great Hunt
Sidenot när jag läste den här igen... vem är det som tjänar henne och dör men fortfarande tjänar henne? Asmodean?? Nu måste jag tänka här...