Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Tjöta Taim

February 13 2004 at 1:24 PM
Jiarmai  (Login Jiarmai)

-
I LoC när Rand visar Mazrim Taim hur en gateway funkar så benämns det inte som "Traveling". Men några sidor senare när Taim pratar om vad Rand kan och inte kan så visar han att han redan vet vad "Travel" innebär. Någon som kan förklara detta för oss som anser Taim vara DF?

"..sing your screams." -the Black Wind. (gives me goosebumps every friggin time )

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Johannes--)

Re: Tjöta Taim

February 13 2004, 7:14 PM 

Taim är Df tror jag. Taim måste ju verka som att han inte vet för mkt för då kanske Rand misstänker något. Men samtidigt så får han inte veta för lite eftersom han brukat Saidin rätt länge. Det är en balansgång som Taim går på.

(Login Milou_89)

mm..

February 14 2004, 2:02 PM 

han kan mycket väl vara en förlorad... efetrsom att han har brukat kraften under em lång tid.. det är ju mycket ovanligt att någan kunnat bruka den så länge utan att bli vansinnig... alltså är han antagligen e förolrad

Mats
(Login Taim)

Re: Tjöta Taim

February 15 2004, 10:55 AM 

Kommer inte ihåg vad han kallade "traveling" först, men jag tror det är AOL-benämning för "traveling".
Jag tror Mazrim Taim är upplärd av en av de Förlorade (om han inte mot förmodan skulle vara en av dem). Jag tror Taim är Demandred´s proxy, eventuellt Moridin´s (Ishy´s) elev.
Ba'alzamon (Ishy) erbjöd Rand att följa honom till Shayol Ghul och säga några enkla ord "I serve you" så skulle Rand kunna leda saidin utan att påverkas av smittan och bli vansinnig. Mazrim Taim kan mycket väl ha fått samma erbjudande. Maktgalen som Taim är kan han ha tagit erbjudandet, om erbjudandet kryddades med lovanden om evigt liv osv.
För tillfället tror jag Taim är DF, en DF med ett liknande svart band som de Förlorade har. Taim är en av de från tredje åldern som kommer bli en av de nya Förlorade.

(Login Sho_pi)

Eller en ny dreadlord...*nm*

February 16 2004, 10:13 AM 

kanske...

Current Topic - Tjöta Taim  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement