Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

förlaget gjorde bort sig?

February 13 2004 at 1:31 PM
  (Login Jiarmai)

-
På baksidan av TFoH så står det att Lanfear o co. inväntar "the Day of Return" när DO återigen ska vandra på jorden. Vadå "återigen"!? Han har ju vart fängslad hela tiden. Det enda (i brist på bättre ord) han har kunnat göra är att röra världen via sitt hål i fängelset. Innebär detta att Forsaken inte vill ha DO fri helt och hållet utan bara så möe att han/hon/den/det kan stödja sina underhuggare, så som han gjorde under War of the Shadow?
Eller är det bara ett missförstånd från läsarens sida?

Respond to this message   
AuthorReply
Johannes
(Login Johannes--)

Re: förlaget gjorde bort sig?

February 13 2004, 7:10 PM 

Tror inte det är ngn miss. Lanfear och de andra vandrar ju på jorden, fast det räknades nog som att DO "vandrade" på jorden i slutet av AoL med

(Login Milou_89)

February 14 2004, 2:06 PM 

om jag fattar rätt så är DO antagligen den svarte.. ärvem om jag inte får ihop dte med förkortningen.. den svarte har varit fri... hur skulle LTT annars ha stridit mot honom så att han över huvud taget kunde 'fögrifta' saidin i en 'sista motattack'??

...
(Login Gawyn)

February 14 2004, 3:04 PM 

LTT stred aldrig mot den svarte. Han var aldrig fri, utan "rörde" väl bara vid världen genon det hål som Lanfear gjorde..

(Login Morh)

jaha

March 19 2004, 12:16 PM 

Men har han alltid varit fängslad? Skaparen fängslade honom när han skapade världen. Skapade han också DO eller fanns DO redan från tidigare, fri och ute och vandrade någonstans?

Galar
(Login Galar)

March 22 2004, 11:06 AM 

Surfade bara runt och såg detta forumet så jag har inte koll på diskusionerna.
Men ser inte Rand den svarte i sitt eget ansikte i den första boken. Är det inte bara så att han är en tidigare form av honom själv. Och alltså borde han en gång ha varit fri.

Current Topic - förlaget gjorde bort sig?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement