Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Mydralen "H"

February 24 2004 at 11:59 AM
nekarD  (Login nekarD)

-
hm har jag missat de eller e de fortfarande en står j*vla gåta??? vem e den där mydralen som t.o.m can snuva åt de förlorade, glömt va han heter men ngt på H börjar de iaf, kommer inte ihåg

This message has been edited by nekarD on Feb 24, 2004 12:00 PM

Respond to this message   
AuthorReply

(Login the_ultimate_dragon)

Shaidar Haran

February 24 2004, 1:03 PM 

Shaidar Haran, the Hand of the Dark One.

"You may consider my voice as you would the voice of the Dark One" eller nått liknande säger han.

Ja du, ingen vet riktigt, vi får läsa och se, normalt kallas han "superfade" på engelska och han verkar vara grymt mäktig. En intressant sak är att jag tror att vi aldrig har sett honom och Moridin i samma rum, eller iaf inte interagera. Det vore en intressant sak, vem bestämmer?

(Login Sho_pi)

håller med!

February 24 2004, 4:34 PM 

i deras POV så nämner dom ju inte ens varandra, som om dom antingen vet exakt vet vad den andre gör(och inte behöver bry sig mer om det) eller också skiter blankt i varandra och bara kör sitt eget race. vilket jag har svårt att tro, den svarte vill nog ha lite ording nu, vilket han har fått med dessa två herrar...

skulle nog sätta några kronor på moridin, jag menar naeblis(eller?) å allt. skall ju vara direkt under lögnernas fader i så fall.

fast då faller ju min profetia om att SH är den svarte förkroppsligad. Äh, jag skiter i det! den som lever får se, så tycker jag från och med nu=)

Reborn
(Login Randcube)

Moridin

March 7 2004, 4:15 PM 

Att Shaidar Harain är Moridin är egentligen mycket troligt.
Som sagt var: Den som lever får se

Moridin
(Login The_wheel_of_time)

Shaidar Haran

March 7 2004, 6:04 PM 

Haran är väl den svartes hjälpreda helt enkelt. Efter som the DO inte kan vidröra världen särskilt väl behöver han väl någon han litar på som rensar upp åt honom.

Fast Alviarin trodde visserligen i Cot att Shaidar Haran Var den svarte...Den som lever får väl se.

Trots allt tycker jag att teorin om Moridin låter lite väl långsäökt.

Reborn
(Login Randcube)

Moridin

March 7 2004, 6:29 PM 

Jo, det kan du har rätt i, men du om någon borde väl veta det Moridin? =)
Nej, allvarligt talat. Visst, Shadar Harain kan mycket väl vara både The dark lords högra och vänstra hand.

Men The dark lord kan väl lita på Nea´blis om någon.

(Login InuTaisho)

Re: Mydralen &quote;H&quote;

March 8 2004, 5:44 PM 

Nja lita på Naeblis kan han väl inte göra bara sådär med tanke på att han svek hoppet en gång i tiden o gick över och sen sp hjälpte han som sagt var rand o döda sammael bara sådär... Men med Shaidar e det väl annorlunda en super myrddral som oxå måste tebaks till SH med jämna mellanrum och som mörkrets hand lr va det nu e han e

(Login Johannes--)

March 8 2004, 9:05 PM 

Osan resp Aran-´gar tror jag är Den svartes resp händer. Tror det har stått ngt sådant i böckerna ngn gång

(Login InuTaisho)

March 9 2004, 6:12 PM 

Osan/Aran gar
betyder höger o vänster hand (lr var det knivhand?)i något gammalt spel från typ AOL lr liknande

Current Topic - Mydralen "H"  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement