La la la, jag har inte postat det här fel nån annan stans (försöker hacka forum för att dölja alla bevis)
Det finns mycket intressanta ideer om den här killen. Personligen tror jag inte han är under Graendals inflytande annat än han lyder order från henne (vilket han tror är från kungen).
Jag tror ordern att slåss med Seanchan var ett försök av Graendal och forsaken att göra sig av med en av de stora kaptenerna, och skapa kaos samtidigt. Som han själv beskriver skulle han inte ha en chans om han följde ordern exakt, så han gör som de stora gör och improviserar.
Jag tror forsaken framöver kommer försöka att på smidiga vis döda av alla de stora kaptenerna, för kan de bli av med dom är mänskligheten försvagade rejält i slutstriden. Jag tror inte det va Graendal själv som gav orderna heller utan att det var en order via Moridin, för Graendal hade för mycket att tjäna på att ha Ituralde vid liv på sin sida, men DO tjänar på att döda honom.
Vad Ituralde planerar för att besegra Seanchan finns det många ideer på, men den jag tyckte va bäst var att slå en gång hårt, locka dom att följa efter hans arme in i en stedding och mosa dom när de inte kan använda sina damane. Samtidigt kommer hans förklädda trupper slå ut de damane de kan komma åt också, en kniv i ryggen dödar även den mäktigaste damane.