Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Varför försvann Moiraines band?

March 9 2004 at 6:45 PM
Johannes  (Login Johannes--)

-
Moirains band försvann ju inte när hon var varken i Tear eller i Rhuidean, men när hon putta ner Lanfear och sig själv i dörren så försvann bandet. Varför?

Bandet försvinner ju bara när man blir Släck eller dödad vad jag vet om. Alltså kan Moirain ha blivit släckt, och hon kommer sedan att helas av Ashamanerna. Eller?

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(Login Skwarski)

Re: Varför försvann Moiraines band?

March 9 2004, 8:17 PM 

typ

TheAmyrlinSeat
(Login TheAmyrlinSeat)

Släcktes?

March 10 2004, 8:21 AM 

Kanske bränndes båda ut? Lanfear tog sig därifrån på något sätt. Uppenbarligen genom att dö men säkert ingick hon något mystiskt avtal med Finnarna. Moiraine kanske vägrade göra något liknande och i hennes fall skulle döden inte vara någon utväg. Därför är hon kvar där än. Dvs hon har varit där nästan ett år i den vanliga tiden.

InuTaisho
(Login InuTaisho)

March 10 2004, 4:34 PM 

Tror att hon själv överförde bandet till Myrelle vid den tidpunkten eftersom att hon redan visste att hon skulle in i dörrkarmen hon vill ju inte att Lan ska dö liksom och hon trodde väl att han skulle ge sig in där lr någe om bandet varit kvar..

Bara spekulation vill gäran höra era åsikter om detta kom på det precis nu..

(Login kromagnus)

March 10 2004, 9:38 PM 

Tror bandet till Lan försvann när Doorwayen smälte. Om man läser avsnittet med Moiraine i Tears dörrväg så blir hon ju orolig för att hennes kontakt med den verkliga världen skulle försvinna iom att Rand och Mat var där.

(Login Johannes--)

March 11 2004, 6:50 PM 

Jooo...
Tror inte på den att hon överförde bandet innan hon gick genom portalen, eftersom hon inte var 100% säker på att det skulle gå som hon vill, vilket framkommer i hennes brev till Rand.
Varför skulle bandet till Lan försvinna om dörren försvann? Den världen existerar ju fortfarande.
Och om Lanfear kom undan med döden så kan hon ju dödat Asmodean dagen efter. Om då Moirain blev släckt istället.

(Login kromagnus)

March 11 2004, 8:32 PM 

Mest känsla jag går på när jag tror att bandet försvann när dörren försvann. Tycker inte det känns som om Moiraine skulle släppt bandet innan hon gick igenom dörren. Jag tror att släppa bandet är ungefär som ifall wardern dör vilket inte är så trevligt för Aes Sedaien (har inga belägg iofs förutom att det verkar ovanligt att Aes Sedaier släpper sina warders). Moiraine tror ju att hon kommer att dö (typ) iom att hon inte fått reda på nåt som kommer att hända efteråt. Tror också att finnvärlden ligger utanför väven och att det är därför de kan läsa av livstrådar. Just att finnarnas värld ligger utanför väven är den största anledningen att jag tror att bandet till Lan kan försvinna då dörren förstörs...

This message has been edited by kromagnus on Mar 11, 2004 8:36 PM

Current Topic - Varför försvann Moiraines band?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement