Okej, jag har undrat ett tag nu. Jag håller på och läsa de "nio månarnas dotter". Nånstans mitt i boken är Elayne jävligt trött eftersom hon inte har sovit en blund under en natt...under flera kapitel sen går hon och klagar på att hon har sån "huvudvärk" och är sååå "trött"...Nu när Aes sedaierna har förmågan att kunna hela och det finns gott om Aes sedaier där Elyane befinner sej. varför är hon då så korkad att hon inte bara går till en av dom och låter sej helas. Vips, var alla problem lösta. Hon orkar med hela dagen och behöver inte sova något mer eftersom det alltid finns nån Aes sedai som kan hela henne. Och finns det ingen i närheten, så behöver hon bara färdas till en lite kvickt...så enkelt...Vad tänkter hon med?
att det inte funkar i längden. Hon skulle kunna hela sig för att slippa tröttheten men helandet kan inte ersätta riktigt sömn, bara under en kort period. tyvärr för henne...
kroppen skulle väl brännas ut förmodar jag, som med LSD, typ...
This message has been edited by Sho_pi on Mar 19, 2004 7:35 AM
Sho_pi inte kan hon hela sig själv, det går ju inte. Men du kanche inte mena det, ja vet inte :D
Och om nu nån AS skulle ta bort hennes trötthet så mins vad Lan sade I FV när Moiraine "tog bort tröttheten" från hästarna. Han sa ju att dom kände det som om dom inte var trötta men endå var dom det och dom skulle kunna springa tills dom dog. Så även med människor.
ja men det jag huvudsakligen stör mej på är att hon tjatar om det hela tiden...jag menar, hon kan ju bli helad för den dagen (eftersom hon var så jäfla trött)
så klarar hon resten av dagen. sen går hon och lägger sej och vilar ut...