Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Vilken bok?

March 25 2004 at 11:06 PM
Mats  (Login Taim)

-
Det här har säkert diskuterats förr, men vilken Wheel of Time bok tycker ni bäst om? Och varför?

Respond to this message   
AuthorReply
Jiarmai
(Login Jiarmai)

här har du lite magsaft från mig till dig!!!

March 26 2004, 10:28 AM 

The Eye of the world- därför att vi här får reda på att Ishmael inte gillar Asmodean.

The Great Hunt- Därför att vi här får veta att DO gillar hur namnet Moridin låter till skillnad från Ishmael.

The Dragon Reborn- Därför att vi här får veta hur Ishmael tvingas byta namn om han vill bli återfödd.

The shadow rising- Därför att vi här får veta att Ishmael fortfarande avskyr Asmodean. Och att han gillar att se ut som en kvinna.

The fires of heaven- Därför att vi här får veta att Moridin gjorde dådet.

Lord of chaos- Därför att vi här får veta att moridin är nae´blis eftersom han kan trolla bättre än de andra.

Crown of swords- Därför att vi här får veta att Asmodean lever i skepnaden av en dörrpost någonstans i Finland.

A path of Daggers- Eftersom vi här får veta att Jordan skriver saker som han inte menar men att han ibland, när vi anser att så är fallet, gör det ändå.

Winters Heart- Därför att vi här får veta att Jordan bara skojade med de tidigare två böckerna och att Bela är Nae'blis

Crossroads of twilight- Därför att vi här får veta att Bela mördade Asmodean eftersom hon hade blivit lovad att befordras till Nae'blis

Nästa bok- Eftersom vi här får veta att Narg lever i skepnad av Mazrim Taim (vilket förklarar hans ilska mot Rand)

Andreas
(Login Andreas_J)

Och så lite seriöst...

March 26 2004, 12:36 PM 

Jag tycker att TEOTW är den bästa boken, av den anledningen att det var den som trollband mig.
Prologen fattade jag ingenting av men tyckte att det verkade lite coolt ändå. De följande kapitlen som bara handlar om bybor och deras liv och leverne tråkade ut mig fullständigt.
Jag tänkte - vad fan är det här för jävvla trams - men ifrån det ögonblicket trollockerna vandrade in hos Al'thors var jag helt fast. Jag läste så ögonen blödde och tack vare att jag började sent (2000) så fanns det gott om böcker att plöja igenom. Jag tror att jag har läst om hela serien fem eller sex gånger.
Att jag började var en slump. Jag jobbade till sjöss förut och stövlade in i bokhandeln i Kristinehamn och frågade om dom hade nåt o fördriva tid.
-Gillar du fantasy?
-Vet inte!
-Prova denna då!
-Okej

HOOCKED

(Login the_ultimate_dragon)

men, nej...

March 26 2004, 2:04 PM 

Kan inte, New spring för att den börjar med lika häftiga saker som de andra böckerna brukar sluta... men nej, det går inte, alla har sina saker utom möjligen CoT och bok 4 (eng) som jag tom glömt namnet på tyckte jag va ganska långrandig...

rand ... randig ... långrandig... hehe, det där blev kanske lustigare än jag först tänkte.

Julle
(Login Skwarski)

Re: Vilken bok?

March 28 2004, 5:31 PM 

LoC för att den va ball

Current Topic - Vilken bok?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement