Jag längtar efter titeln "Tarmon Gai´don"... Tror ni att
sista/näst sista boken får den domedags-aktiga
titeln? Skulle vara så äckligt spännande att ha den
i sin hand!
jag tycker alla titlar har varit riktigt keffa (på engelska dvs, på svenska är det än mer patetiskt...). dadada OF dadada, lalala OF lalala, mamama OF trallala. Kom igen, med tanke på all kreativitet han lagt ner på böckerna borde RJ kunna tänka ut bättre titlar.
jag ska inte snacka skit, ärligt talat kan jag inte komma på något bättre på rak arm men omväxling kompis, omväxling. som det ser ut nu blir det bara löjligt.
Personligen hoppas jag att boken med sista striden kommer heta bara "Tarmon Gai'don". Just för att markera att detta är slutet och genom att bryta mot de tidigare böckerna som varit "to be continued".
Dunklets korsväg var ju en urlöjlig titel, låter ju skitfult...varför typ inte skymningens vägskäl? Ok, inte heller världens snyggaste namn, men bättre iaf...
Knife of dreams ja...jag antar att TAR återigen kommer få ökad betydelse, och möjligt att Luc/Isam/Slayer får en utvidgad roll.
Annars så tycks boken bli intressant, Seanchan angriper Tar'Valon osv.
Och snart är det väl dags för trollockerna att marschera ut från stora fördärv igen? Men idiot borderlanders har ju skickat ut alla sina bra generaler och en stor del av sin armé...bah. Skyll er själva.