Jag hittade en konstig sak med Verin när jag läste böckerna sist och jag har inte sett det i någon annan skriva någor om det..
Det kanske inte har med något viktigt att göra, men men.
I Tomans Huvud, Kap 13, innan Rand ska använda portalstenen utanför Stedding Tsofu säger Verin "Som min far skulle ha sagt: det är dags att tärningen får rulla."
Det är ju inte precis som Mat säget det. Jag har inte tillgång till den engelska boken så jag vet inte hur det är skrivet i den. Men det är väldigt likt det Mat säger iaf.
Det kanske bara är ett sammanträffande. Kanske inte.
Vad tror ni?
Ska bli kul att se om vi någonsin får reda på vad hon är, vem hon är och vad hon sysslar med. För en helt vanlig Aes Sedai med en gnutta intelligens som förstår att draken måste vinna kan hon juh inte vara.
hon är väldigt skum, inte en vanlig Aes Seadi som ska ha massa uppmärksamhet och visa att hon kan stirra ner folk. Verin verkar som om hon levt igenom det mesta och har ett väldigt bestämt mål, om det är att hjälpa/stjälpa Rand eller om hon bara vill veta allt som händer..
Nått måste det ju vara iaf.
Visst är det något speciellt med Verin. Man vet inte alls vilka planer hon har, och hon har alltid varit underlig. Ta bara en sådan sak som lögnen i TGH. Jag tror att Verin har ett speciellt syfte att uppfylla i wot. RJ har också sagt att "There is something very speciall with Verin"
Kan inte komma på var jag har sett det just nu.
redmic: Njaa, jag har läst böckerna ett par gånger nu och vad jag minns så är det bara Mat och Verin som säger det...
RJ är ju mästaren på att lägga ut små, omöjliga ledtrådar..
För er som inte följt diskussionerna om Verin, finns det
en tråd som heter "Verin kan ljuga", kanske en sida bakåt på forumet.
Kolla där och ta upp tråden igen om du har nåt nytt att tillägga.