Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

det går trögt för jordan!!

May 2 2004 at 11:42 AM
jokla  (Login jokla)

-
Hej!

Undrar bara om det är fler än jag tycker att det går väldigt trögt för mr.jordan att komma någonstans i handlingen??? Det händer ju inte ett smack i "de dödas stad"!! Iaf inte mycket som är läsvärt. Ska man hålla på å läsa 300 sidor bara för att få information som får plats på en A4!!!! Det är ju så j-vla mycket skitsnack så man spyr. Jag har faktiskt börjat tröttna på serien, det är inte samma känsla som förut, när man inte kunde tänka på annat, när man förbeställde böcker o.s.v. Numera köper jag inte ens böckerna när dom kommer ut, det får vänta tills man har tid att läsa...
Tycker att det är väldigt synd på en så bra och läsvärd serie som den var förut för ca: 4-5 böcker sedan.

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(Login Skwarski)

Re: det går trögt för jordan!!

May 2 2004, 3:13 PM 

håller med

redmic
(Login mentative)

Re: det går trögt för jordan!!

May 2 2004, 8:10 PM 

jag tycker att CoT (dvs de dödas stad och de andra delen på svenska) är grymt underskattad. Ok, det händer inte mycket och jag skulle inte gråta om nån dödade Elayne bara för att få henne ur handlingen med sin shit om babyn hit, babyn dit. Men det står mycket mellan raderna. Visst kan man bli otålig med tanke på att man gärna skulle fortsätta direkt istället för att vänta två år, men va fan, jag tycker den är helt ok ändå. Den lämnar dels en hel del åt fantasin, teorierna bara skenar iväg, dels bygger den upp stämmningen inför fortsättningen. Man har lärt känna karaktärerna så väl att jag t.o.m. finner det underhållande att läsa om hur Egwene försöker dribbla aes sedaierna hur meningslösa vissa kapitel än må vara för handlingen. Det märks verkligen att RJ vill skriva mer än vad som får plats men att han inte heller vill hoppa över några möjligheter att utveckla storyn. Som sagt, CoT är en helt ok bok i sitt samanhang, i och med att mängden karaktärer berättelsen nu involverar är såpass stor går det inte att sammanfatta mycket kortare. Men RJ har inte små förväntningar på sig inför nästa bok. Nu måste helvetet braka lös, allt är som upplagt för det. Alla pjäser står på platser där de inte kan flyttas utan att dra med sig några andra. Det är ungefär som CoS, slutet på en epok och början på nästa (vilket förmodligen är början på slutet i det här fallet...). Alla plots hänger ihop på något mystiskt sätt och när en leder till en upplösning gör de andra de också. Ok, det här blev mycket mer än vad jag tänkt mig så jag slutar nu.

Tigraine
(Login Tigraine)

håller med....

June 1 2004, 12:26 PM 

jag måste säga att jag håller med både brorsan(jokla) och...ja va du nu hette. Det har blivet så förbannat segt i böckerna. Jordan trasslar in sig mer och mer i dom små intrigerna, t.ex Egwene och dom andra aes sedaierna.Perrin var också boring, ska han rädda Faile nån gång? jag vart besviken på Dunklets korsväg för att dom inte kom någonstans i Faile fallet, så när jag läste de dödas stad......men i nästa bok blir det säkert rena rama karusellen får man hoppas, och inte bara för att det verkar vara upplagt för det i böckerna, det känns som om Jordan verkligen borde göra det för att inte läsarna ska tappa intresset helt och hållet. de var vad jag hade å säga....

Current Topic - det går trögt för jordan!!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement