Tidens hjul kommer absolut inte att krossas eller något i den stilen. Rand är bara en drake i ordningen och den sista striden kommer att utspela dig ungefär så som den har utspelat sig oändligt antal gånger tidigare/senare och kommer att utspela sig oändligt antal gånger i framtiden/förr.
Den Svarte kommer inte att dö/utplånas för gott.
En liten motreaktion på en annan profetia jag såg här...
Att kraften på något sätt försvinner från världen ser jag dock som mycket sannolikt.
Jag tror med att Saidin/Saidar försvinner, för då kommer det att kunna finnas onda och goda människor tror jag. Eftersom det inte fanns några onda människor när itne den svartes kraft påverkade världen. Utan bara Skaparens kraft. Likadant som det blev när Den svartes kraft kunde påverka tillsammans med Saidin/Saidar kommer det bli om man tar bort nbåda tror jag.
det fanns väl några onda människor. Aes sedaier som hade lite "psykiska" störningar, typ Semirhage tror jag det var. Hon gillade väl att åsamka sina patienter lite extra skada, och detta innan den svarte bröt sig lös. Sen när detta uppdagades av de andra Aes sedaierna så fick hon välja, bli släckt eller svära vid edstaven. Perfekt läge att gå med den svarte!