Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Bok tips??

August 9 2004 at 12:58 PM
  (Login Khyprus)

-
Just nu har jag ingenting att läsa, det är såå otroligt tråkigt!!

Författare skriver så långsamt och översättarna ännu långsammare.

Har nån här nå bra boktips?? Eller nåt tips om nån bra författare??

Inte Jordan, Tolkien, E.Moon, Rowling, Hobb, Eddings, Feist, Goodkind eller Lahaye

Har läst deras redan eller iaf de som kommit ut så :D

Nån bra Fantasy/SciFi författare bara.

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Sho_pi)

Böckerna...

August 9 2004, 2:04 PM 

om Arn som Jan Guillou har skrivit är mycket bra. Började läsa förra veckan och blev positivt överraskad! Vet inte om man kan kalla det fantasy men men...

Andreas
(Login Andreas_J)

Kan bara

August 9 2004, 9:20 PM 

hålla med. Böckerna om Arn är mycket läsvärda. De enda parallellerna man kan dra mellan böckerna och "riktig" fantasy är väl att de utspelar sig i ungefär samma tid ca 1000-talet till 1600-talet, samt att en hel del svärdsviftande och slag förekommer,

Böckerna om Arn ligger tvåa efter Jordan på min lista.

Till sist rekomenderar jag en bok som säkert de flesta på detta forum har läst, nämligen Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams. Den kan man väl definera som sci-fi.

Hur som helst, har man inte läst denna bok så har man missat ca 800 sidor av konstant gapflabb. Synnerligen läsvärd.

Mycket nöje

Antej
(Login ordeith)

boktips

August 9 2004, 11:05 PM 

Terry Goodkind tycker jag är helt ok, inte riktigt i klass med Robert Jordan men ändå helt ok!
Men problemet är detsamma som med Jordan, serien är inte klar!
Själv läser jag Jordan o Goodkind parallelt med Jordan som första val, men det känns ändå som om jag väntar den största delen av tiden, jäkligt frustrerande i mellan åt. Det kanske kan tålas att tänka på...

redmic
(Login mentative)

Re: Bok tips??

August 9 2004, 11:39 PM 

titta närmare på 1984 av George Orwell, science fiction även om det inte är så mycket fiction som man först kan tro...men en bok som alla bör läsa, speciellt i dessa tider. Jag läste den på en dag helt enkelt för att den inte går att slita sig ifrån. Läses med fördel på engelska.

Johannes
(Login Johannes--)

August 9 2004, 11:42 PM 

intressanta förslag, jag läser själv förtillfället de tre musketörerna. =)

Jiarmai
(Login Jiarmai)

August 11 2004, 12:20 PM 

Ursula K. LeGuin's Earthsea kvintett eller ngn av Erik Lustbaders "Nicholas Linnear" serie.
Läst Jordans Conanböcker?
Anne Rice's vampyr böcker är ganska hyfsade, fast de har kanske lite möe erotiska inslag
(yum yum )

(Login Khyprus)

August 15 2004, 5:12 PM 

Ja tack för alla tips :D

Tycker ja såg dendär Liftarens guide till galaxen där nånstans i bokhyllan faktist...

Current Topic - Bok tips??  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement