Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

vilken bok tycker ni är bäst?

October 18 2004 at 11:37 AM
Mathrim  (Login Mathrim)

-
vilken bok tycker ni är bäst?

jag tycker att Farornas väg är helt klart bäst =)

Respond to this message   
AuthorReply
Anonymous
(Login Johannes--)

Re: vilken bok tycker ni är bäst?

October 18 2004, 9:09 PM 

Den första Svenska tycker jag med. Den är så otroligt bra.

Näst bäst tycker jag är typ Härskaren av Kaos, den är med skit frän, men inte lika bra som första

(Login Jakon)

December 1 2004, 10:35 AM 

Jag skulle nog säga att någon av de sex första böckerna är bäst men sen i 18:de boken kommer kapitlet "Choedan Kal"(Lr. hur det nu stavas) och lyfter upp den boken så jag skulle nog säga att den boken är bäst

Taim
(Login Taim)

December 1 2004, 7:08 PM 

Kan inte välja mellan första engelska boken (sv 1+2) och fjärde engelska boken (sv 7+8). De är suveräna bägge två.

Men så är det ju alltid nåt speciellt att läsa om första boken (1+2).

Jocke--
(Login Jocke--)

yoo

December 8 2004, 8:16 AM 

Den bok jag tycker bäst om är tomas huvud. Den är skit bra

Jain_Vittfarne
(Login Jain_Vittfarne)

Re: vilken bok tycker ni är bäst

December 28 2004, 11:30 PM 

Begynelsen och de 5 första böckerna. Men favorit styckena är när Perrin kommer hem till Tufloden igen.

Arndegohn
(Login Arndegohn)

March 30 2005, 11:23 AM 

Den bästa var nog Begynnelsen lite roligt och få veta hur Moriane var innan hon kom till Tufloden. Sen var ju de första böcker väldigt bra!

(Login tigraine_)

tomans huvud m,m

April 14 2005, 1:13 PM 

Det känns som att det är i tomans huvud som "det börjar hända nåt" + att den är absolut en av de bästa böckerna
och så tycker jag de nio månarnas dotter är bra.....
och svarta tornet, i den verkar det hända allt på en gång

Martin
(Login Milou_89)

Hejjs

May 12 2005, 11:44 AM 

Remember me?
hehe.. Jag hoppar in och ut ur det här forumet med jämna mellanrum.. kommer i alla fall ihåg de flesta av er.. jo. ajg skulle nog säga att jag tycker att New Spring och 18:e boken är bäst..

(Login Paskel)

June 3 2005, 4:33 PM 

Ja, nån av dom första böckerna tycker jag var bäst. Då var dom bara små små bönder som skulle försöka överleva typ. Nu har dom ju 10 länder å 50 miljoner soldader bakom sej.

Anonymous
(Login joolem)

June 12 2005, 11:18 PM 

Tycker nog de nio måndares dotter är den bästa som han skrivit hittills, tycker den är en av de mest spännande böckerna.

(Login Iznah)

Håller med

June 13 2005, 11:08 AM 

de första kanske sex böckerna är de bästa. I dem känner man ju fortfarande igen personerna som de var från början. Dessutom kan man läsa de böckerna utan att längta efter kapitel längre fram, där man hoppas att det TILL SLUT ska hända någonting...
Bästa kapitlen tycker jag är när Nynaeve bryter igenom sin blockad (eller vad det nu kallas) på båten och Lan plockar upp henne. Dessutom älskar jag kapitlet där hon helar Logain... (Nynaeve är favoriten) =)

(Login SaineTarasind)

Bästa boken

June 13 2005, 11:24 PM 

Tycker att Tomans huvud, Tornets fall och Svarta tornet är bäst. I Tomans huvud och svarta tornet händer det verkligen mycket saker, tänk efter bara..... och Tornets fall för att där finns favvo biten med perrin i tufloden och kapitlet när siuan blir avsatt av Elaida....

Annars också första boken eller de nio månarnas dotter...... När Rand renar saidin.

(Login Iznah)

Hmm

June 16 2005, 9:05 PM 

är det inte typ i näst, eller näst näst sista boken Rand renar saidin? o det är ju i slutet av boken... men i nästa böckerna så nämns ju detta knappt, är det inte så? man trodde ju att de inte skulle handla om så mycket annat i nästa bok o att det skulle va jättestort! men det nämns ju som sagt inte ens... mer än kanske i förbigående ngn gång... Någon som oxå reagerat på detta?

(Login Andreas_J)

June 16 2005, 10:57 PM 

Visst näms det, och det ganska ofta. Men man måste tänka på att halva boken efter renandet av Saidin utspelar sig innan renandet, och man kan ju inte prata om något som inte har hänt ännu.

(Login andaran)

September 20 2005, 10:10 AM 

de första 6 böckerna utan tvekan(kanske för att jag kunde sträck läsa dom )tog sån tid mellan de andra

Alakai
(Login Greve-Alakai)

Bäst är ju....

December 27 2005, 5:44 PM 

Slakten när Rand har blivit Gripen av Elaidas tjejer, när Mazrim Taim kommer med sina Asha’maner, när dom börjar med sin slakt, det är som så brutalt, Sen när Nynaeve helar Logain det är oxå bra=)

Mats
(Login Taim)

December 28 2005, 11:01 PM 

Håller med om att Lord of Chaos är en av de bättre böckerna.

(Login Darkmore)

Stycken

January 2 2006, 9:49 AM 

jag tycker om vissa stycken i olika böcker

bok2 strien hos den gröna mannen och framför allt då när rand utrotar stora delar av trollok armen

då när rand kommer till staden på thomas huvud

då när rand intar tears klippa

då när klippan blir anfallen av trolloker

då när rand har blivit kidnappad av systrarna

en krona av svärd då när rand slåss i dimman

sen är det några andra stycken men det är tidigt på morgonen när jag skriver detta så just nu står det stilla i huvudet

Anonymous
(Login Inzaneclown)

January 2 2006, 12:21 PM 

Det bästa av allt är när Rand är i Rhuidean och ser sitt förflutna som Aiel. Man lär sig så grymt mycket genom detta.

Current Topic - vilken bok tycker ni är bäst?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement