Jag skulle nog säga att någon av de sex första böckerna är bäst men sen i 18:de boken kommer kapitlet "Choedan Kal"(Lr. hur det nu stavas) och lyfter upp den boken så jag skulle nog säga att den boken är bäst
Det känns som att det är i tomans huvud som "det börjar hända nåt" + att den är absolut en av de bästa böckerna
och så tycker jag de nio månarnas dotter är bra.....
och svarta tornet, i den verkar det hända allt på en gång
Remember me?
hehe.. Jag hoppar in och ut ur det här forumet med jämna mellanrum.. kommer i alla fall ihåg de flesta av er.. jo. ajg skulle nog säga att jag tycker att New Spring och 18:e boken är bäst..
Ja, nån av dom första böckerna tycker jag var bäst. Då var dom bara små små bönder som skulle försöka överleva typ. Nu har dom ju 10 länder å 50 miljoner soldader bakom sej.
de första kanske sex böckerna är de bästa. I dem känner man ju fortfarande igen personerna som de var från början. Dessutom kan man läsa de böckerna utan att längta efter kapitel längre fram, där man hoppas att det TILL SLUT ska hända någonting...
Bästa kapitlen tycker jag är när Nynaeve bryter igenom sin blockad (eller vad det nu kallas) på båten och Lan plockar upp henne. Dessutom älskar jag kapitlet där hon helar Logain... (Nynaeve är favoriten) =)
Tycker att Tomans huvud, Tornets fall och Svarta tornet är bäst. I Tomans huvud och svarta tornet händer det verkligen mycket saker, tänk efter bara..... och Tornets fall för att där finns favvo biten med perrin i tufloden och kapitlet när siuan blir avsatt av Elaida....
Annars också första boken eller de nio månarnas dotter...... När Rand renar saidin.
är det inte typ i näst, eller näst näst sista boken Rand renar saidin? o det är ju i slutet av boken... men i nästa böckerna så nämns ju detta knappt, är det inte så? man trodde ju att de inte skulle handla om så mycket annat i nästa bok o att det skulle va jättestort! men det nämns ju som sagt inte ens... mer än kanske i förbigående ngn gång... Någon som oxå reagerat på detta?
Visst näms det, och det ganska ofta. Men man måste tänka på att halva boken efter renandet av Saidin utspelar sig innan renandet, och man kan ju inte prata om något som inte har hänt ännu.
Slakten när Rand har blivit Gripen av Elaidas tjejer, när Mazrim Taim kommer med sina Asha’maner, när dom börjar med sin slakt, det är som så brutalt, Sen när Nynaeve helar Logain det är oxå bra=)