Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Info..

January 3 2005 at 11:08 AM
  (Login Milou_89)

-
Jo, jag tänkte att det skulle vara kul om alla som vill skriver lite info om sig själva..
Bara om man vill asså..
Namn: Martin
Ålder: 15 (89:a)
Bor: Småland
Läst serien: Har precis börjat om (2:a gången)
Läst den på: både svenska och engelska.. (för er som bara har läst den på svenska är den engelska versionen mycket bättre!)
MSN: martin_peraic@hotmail.com (adda gärna)

Tack på förhand för alla som skriver lite om sig!

Respond to this message   
AuthorReply
Mathwin
(Login Mathwin)

Re: Info..

January 3 2005, 1:20 PM 

Hej,

Bor ensam med katten i Uppland, tjugoen sensommrar, arbetar som undersköterska. Intressen böcker och film. Fick en ny bokhylla i julklapp som jag måste fylla.

Andreas
(Login Andreas_J)

January 3 2005, 2:05 PM 

Kul idé tycker jag!

Nåväl, Jag heter Andreas, är 26 år gammal och bor i Blekinge med sambo i ett nyförvärvat hus

Jag har läst serien sedan 2000. Läste på svenska fram till halva TPOD sedan fanns det inte mer svenska översatta och då började jag läsa på engelska, även om jag också läser de svenska när de väl kommer ut.

Om ngn vill ha min mail så be om den på zimex@spray.se så får du min msn adress där.

EDIT: Mailinfo

This message has been edited by Andreas_J on Jan 3, 2005 2:08 PM

Taim
(Login Taim)

January 3 2005, 10:37 PM 

Namn: Mats
Ålder: 28
Bor: Östergötland
Favoritkaraktär: Ishamael
Vem dödade Asmodean: Har nyligen ändrat mig till Mesaana

Kommer inte ihåg när jag började läsa serien, men jag började läsa på svenska, och fram till Knivarnas Väg. Sedan fick jag snällt vänta på nästa bok, Järnets Tid.

Sedan började "Andra gången". Vet inte varför jag fick för mig att läsa en gång till, men jag gjorde det... och upptäckte MASSOR som jag missat första gången jag läste. Jag läste serien på svenska, fram till och med Vinterns Hjärta.

Tredje gången blev på svenska fram till De Nio Månarnas Dotter, och så läste jag Crossroads of Twilight på engelska (boken höll på att översättas). När sedan bok 19 och 20 kom, så läste jag dem också.

Fjärde gången läser jag just nu, på engelska. Tycker det känns bättre på nåt vis, men det är också jobbigare att läsa på engelska. Det går ganska sakta, åtminstone för mig, att läsa på engelska, så jag hoppas jag hinner läsa färdigt fram till och med Crossroads of Twilight, lagom tills Knife of Dreams släpps (håller för tillfället på med The Shadow Rising).
Hoppas också hinna med Sagan om Ringen trilogin en gång till, fast på engelska, innan Knife of Dreams.

Anonymous
(Login Johannes--)

January 3 2005, 11:13 PM 

Namn : Johannes Nilsson
Ålder : 17 (18 5:e februari)
Stad : Finspång (Östergötland, utanför Norrköping)

Mesaana dödade Asmodean.

Jag började läsa den efter att min brorsa läst dem, han hade lånat 1:a och ngn mer av böckerna på svenska. Och sedan så läste jag igenom hela serien. var nog 4-5 år sedan jag började läsa.

Blev lite mer insatt i slutet av 1:an på gymnasiet, då jag diskuterade med ett par klasskamrater om vad som kanske skulle kunna hända i serien.

LTTC
(Login LTTC)

nåja :)

January 4 2005, 12:52 AM 

Namn: Jocke
Ålder: 18
Bor: Halland
Favoritperson att diskutera med på det här forumet: Mats

"Mesaana dödade Asmodean." <--- Jag tror också det.

Har läst serien en gång, precis innan CoT kom ut, och då sträckläste jag den (EDIT: CoT alltså, fan inte serien, såg ut som jag påstod att jag läste hela serien över en dag och en natt.) (Under en hel dag, och en bit in på natten. Möjligen en ganska lång bit in på natten, även om CoT kändes kortare än de flesta böcker.)...har ingen vidare koll om vad som hände i den pga det.

Har läst New Spring 2 ggr dock, gillade den som fan!!!

Funderar på att läsa igenom hela serien igen, men är alltför rastlös för att läsa atm. Kunde kanske få mig att upptäcka en del saker till. Kan ju alltid ha missat något.

Har bara läst serien på engelska, och det är inget faktum jag funderat att ändra på.

Har även läst The world of Robert Jordans the Wheel of Time, men den boken var i stort sett ett enda slöseri med pengar. Minst 70 procent av innehållet visste man redan.

This message has been edited by LTTC on Jan 4, 2005 1:04 AM

Inzaneclown
(Login Inzaneclown)

January 4 2005, 1:21 PM 

Håhjaja!

Namn: Kristoffer
Ålder: 20
Bor: Småland

Fick första boken på svenska när jag gick på mellanstadiet och har läst igenom hela serien 2ggr.
Läser igenom serien varje gång en ny bok är på väg ut så de första böckerna har jag läst mååånga gånger och de är fortfarande bra.

Kommer att läsa den engelska serien när jag är färdig med den svenska. Ser ingen anledning att byta nu.

(Login kromagnus)

January 5 2005, 2:52 PM 

Namn: Magnus
Ålder: 24
Bor: Stockholm

Favoritkaraktär: Tuon
Vem dödade Asmo: Boring-Greandal

Började läsa serien på svenska när jag var yngre och kom nog ungefär till Vindarnas Skål innan jag slutade (säkert för att det inte kommit så många fler böcker då).
Har efter det skaffat mig alla böcker på engelska och har nog minst en hel genomläsning av dem (svårt att veta då jag ibland läser någon bok i mitten av serien).
Tycker egentligen att man lika väl kan läsa serien på svenska, lite bättre att läsa på originalspråk när man diskuterar (man slipper de små syftningsfel som en översättning automatiskt ger)...

(Login Sho_pi)

kul initiativ!

January 6 2005, 5:20 PM 

Namn:Junior
Bor:Göteborg
Ålder:23

Gillar: När det kommer nya ämnen på detta forum

Gillar starkt: New Spring, kändes nytt å fräscht!

Ogillar: Återkommande teman på forumet, ex;när kommer nästa bok ut, hur många böcker det finns, hur många skall göras? etc etc...

Ogillar starkt: Stavfel i inlägg men att ha bråttom är iaf en ursäkt

Vem mördade Adaleas å Vandene? Inte en aning. Asmodean vågar jag inte ens ge mig in på, väldigt rädd för att ha fel

Började läsa runt 98-99 tror jag. Läste serien 1-2 gånger, beror på hur man räknar, på svenska först. Gick sen över till engelska under min lumpartid, pocketerna fick ju perfekt plats i vänster benficka 3 gånger har det blivit på engelska tror jag. Rekommenderas starkt! Har man läst den på svenska innan så är det mycket lättare att förstå den engelska versionen än man kan tro, trots ett språk som ibland inte är så fullt lätt att förstå. Men personligen så tycker jag att den är bäst på engelska. Men det gör sig fint i bokhyllan med alla de svenska böckerna

Anonymous
(Login Johannes--)

January 7 2005, 7:08 PM 

Lite ovanligt namn, Junior. Blev lite förvånad.

Men är det någon som vet om man kan låna de engelska böckerna på biblioteket i Linköpin/Norrköping?

Current Topic - Info..  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement