Det finns ett par utdrag ur boken i denna tråden som jag antar att du har läst. dessa uttdrag beskriver jargongen i boken ganska bra tycker jag. Totalt meningslös information som inte har speciellt mycket med handlingen i boken att göra men som i gengäld gör att du sitter och småskrattat eller gapskrattat lite nu och då.
http://www.network54.com/Forum/thread?forumid=18268&messageid=1117808495&lp=1125422387
Det är ganska så svårt att beskriva denna boken eftersom att den handlar om så många saker.
spoiler
För att ta några exempel så förintas jorden efter blott några kapitel och det är egentligen då som boken drar igång på allvar.
andra saker:
Det är inta så svårt att lära sig att flyga egentligen, det handlar bara om att lära sig att kasta sig mot marken och missa!
Visste du att jorden egentligen inte är en planet utan i själva verket en stor organisk dator som höll på med ett tio millioner långt datorprogram. Men jorden förtördes fem minuter innan programmet var klart.
jag vill inte skriva mer spoilers, men så här håller den på hela tiden.
LÄS DEN FÖR GUDS SKULL. Du kommer aldrig att ångra dig. Den är skitrolig.
Och om du ändå tycker den var kass så kostade den dig bara 30 spänn. Kan väl vara värt att chansa eller?
Se bara till att du får pocketen med alla fem böckerna i.
//Andreas