Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Vad är upp?

November 11 2005 at 1:04 PM
Julle  (Login Skwarski)

-
Så vad händer i WoT världen? Var nog 2 år sen jag la ner läsandet av serien och ser nu att det kommit en ny bok. Är den nått att ha eller är det samma skitnsack som i se senaste? (CoT,WH,PoD menar jag då). Vill veta om det är värt att läsa det sista kapitlet i CoT eller om jag ska fortsätta vänta med att läsa tills hela serien är helt färdig.

Upplys mig!

Respond to this message   
AuthorReply
Mats
(Login Taim)

Re: Vad är upp?

November 11 2005, 11:45 PM 

Frågar du mig så är svaret givet. Sätt igång och läs.
KoD är mycket spännande, det händer lite mer igen, som i tidigare böcker, men det är inget magnifikt slut som man kan suga på tills nästa bok tyvärr.
Jag har läst igenom KoD en gång, och det var mycket spännande i början, sen tyckte jag att det kom ett litet sisådär parti i mitten. Men det tog strax fart igen. Storyn går framåt och det börjar dra ihop sig.
Många lösa trådar klaras upp. Det enda som fattades var det magnifika slutet som man tidigare blivit bortskämd med (typ rensningen av Saidin, eller Rand vs forsaken).

Sang-drax
(Login Sangdrax)

November 12 2005, 2:16 PM 

Helt rätt. Det händer verkligen en hel del i KoD och man börjar nu för första gången ana slutet på serien. Precis som du säger är dock bokens avsaknad på ett slut irriterande.

Huruvida du skall läsa boken nu eller vänta till serien är klar är väl hugget som stucket.

Julle
(Login Skwarski)

November 12 2005, 3:43 PM 

Handlar det mycket om Mat? Eller handlar det mycket om hur Faile bossar Perrin? Sätter Rand äntligen Aes Sedaierna å plats och visar vem det är som bestämmer eller lider de fortfarande av konstant PMS blandat med extremt tunnelseende när det gäller verkligheten? :p

Sang-drax
(Login Sangdrax)

November 13 2005, 1:37 PM 

Rand kommer aldrig att sätta några Aes Sedaier på plats. Han har passerat sin toppform och skall nog koncentrera sig på att hålla ihop till TG.

Jo då, det handlar en hel del om Mat och framsteg görs på den fronten.

(Login Johannes--)

November 14 2005, 9:21 PM 

Om den är så bra kanske det är dags för mig att läsa KoD också då

Current Topic - Vad är upp?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement