Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Spoiler KoD, Setalle Anan

January 5 2006 at 10:34 PM
  (Login Katla)

-
Häftigt att Setalle Anan (möjliga stavfel,Värdshusägarinnan i Ebou Dar iaf)
var en Aes Sedai och jag tror jag läste om nånstans om vem det kan vara.
Vet någon i vilken bok Elayne börjar studera ter'angrealer?
Jag har för mig att någon av Aes Seadierna då talar om en Aes Sedai som "brände ut sig" när hon studerade ter'angrealer och att hon alltid var jätteförsiktig. Jag tror detta eftersom hon tydligen såg väldigt "hungrigt" på Mats madaljong.

Respond to this message   
AuthorReply
Mats
(Login Taim)

Re: Spoiler KoD, Setalle Anan

January 6 2006, 9:39 AM 

Kommer inte heller ihåg vad den utbrända Aes Sedaien heter, men det är väl helt klart att den utbrända Aes Sedaien heter Setalle Anan just nu.
Var det något på J eller M?

Elayne började väl sina ter'angreal-studier med den där ter'angrealen som Egwene fick av Verin för att komma in i TAR när hon sov. Men när Elayne började studera den vet jag inte riktigt. Hon gjorde väl kopior av dröm-ter'angrealen när de var i Salidar i alla fall, men hon kan väl börjat studera den bra mycket tidigare.

Inutaisho
(Login Sesshoumaru83)

January 6 2006, 12:10 PM 

hon studerade a-dam ngn gång oxå vet inte om det var före lr efter... men har för mig att hon gjorde det innan dom kom till salidar och hon sa till nynaeve att hon trodde hon kunde kopiera en sådan...

Mats
(Login Taim)

January 6 2006, 10:52 PM 

Ja, det kan nog stämma mycket bra.

Alakai
(Login Greve-Alakai)

hmmmm?

January 10 2006, 5:24 PM 

Kan det möjligtvis vara Martine Janatan? (ev. stavfel) Hon var iaf en som brände ut sig när hon studerade angreals^^

This message has been edited by Greve-Alakai on Jan 10, 2006 5:24 PM

sicca
(Login sicca)

January 19 2006, 9:24 PM 

Elayne började studera ter´angrealer lite mer seriöst i 10:de boken, Stormen vaknar. Då färdas de ännu med Valan Lucas cirkus sällskap. Men de kommer till Salidar i slutet av boken. Hon har väl kollat in ringen sedan de fick den och Egwene rest till aiel, hon hade den ju nästan hela tiden. Men hon förstod väl inte riktigt att hon kunde förrän de kom över en a´dam. Då hade hon ju ytterligare en ter´angreal att studera.
Jag har för mig det i alla fall!

Current Topic - Spoiler KoD, Setalle Anan  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement