Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rober Jordan

July 29 2006 at 4:00 PM
  (Login Midnight_Dream)

-
Hej!
Hur går det med Robert Jordan? Jag läste hans egen blogg från den 14 juli men förstår inte rikigt, har han en blodsjukdom som han inte kan bli botat mot? Det e så tragiskt för han e en sådan fantastisk författare!!

Jag undrar när nästa bok på svenska kommer oxå och hur blir det med seriens slut om Robert inte klarar sig? Varför ska det drabba dem som gör rätt här i livet??

Kramar

Respond to this message   
AuthorReply
Mats
(Login Taim)

Re: Rober Jordan

July 29 2006, 11:35 PM 

Jag är inte helt säker heller, men benmärgstransplantationen han genomgick i april gav inte det resultatet han hoppats på, hans kropp producerar fortfarande amyloidosis. Det som inte framgick var om det gjorde någon lite nytta eller ingen nytta alls. Jag hoppas att benmärgstransplantationen åtminstone kan ha minskat produktionen av amyloidosis.

Amyloidosis kan ge olika symptom hos olika människor. I Jordans fall gör det att hans hjärta tjocknar till, att det med tiden pumpas ut mindre och mindre mängd blod för varje hjärtslag.

Det som var positivt är att hjärtat inte försämrats sen tre månader tillbaka då han genomgick benmärgstransplantationen.
Det andra som var positivt var att han kommit in i en testgrupp som ska prova om en nyligen framtagen medicin (förra månaden!) som används för behandling av "multiple myeloma"? även fungerar på amyloidosis. Behandlingar som fungerar på "multiple myeloma" fungerar oftast på "primary amyloidosis"

Det finns fortfarande hopp. Dessutom har han verkligen rätt attityd. Med sådan inställning kan han klara av det här.

Jordan har också börjat skriva lite på sista boken, A Memory of Light. Det går inte i normal takt, men han är i alla fall igång. Dessutom har han lite humor trots eländet. Citat: "And I’m getting a little work done on AMOL, which is good. Not that any of you care about that."

Nästa svenska bok kommer i augusti, nr 21 Tar Valons Fånge, och i oktober kommer nr 22 Fällan.

This message has been edited by Taim on Jul 29, 2006 11:39 PM

Current Topic - Rober Jordan  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement