Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Annan fantasy...

September 3 2006 at 10:25 PM
Ordeith  (Login ordeith)

-
Undrar om ni har någon annan fantasy att rekommendera. Har läst Jordan, Tolkien, Goodkind, Eddings, Hobb, Gemnell, Andreas Roman.

Tack på förhand.

Respond to this message   
AuthorReply
Johannes
(Login Johannes--)

Re: Annan fantasy...

September 4 2006, 1:46 PM 

Du kan läsa G.R.R Martins
Står om honom här =====> http://www.wotmania.com/storeauthor.asp?ID=1
tycker att hans böcker är mycket bra, vet dock inte om de har kommit ut på svenska.

Mats
(Login Taim)

September 4 2006, 8:38 PM 

Har inte läst G.R.R. Martins böcker, men de verkar bra och jag har tänkt att läsa dem i framtiden.

Jag undrar om det bara är A Song of Ice and Fire som han skrivit i fantasyväg, eller om det finns mer. Någon som vet om SOIAF finns översatta till svenska?

(Login Johannes--)

September 5 2006, 2:55 PM 

Tror att några av Martins böcker finns översatta till svenska. Men lättaste sättet att ta reda på det är nog att gå till ett bibliotek och söka bland bibliotekets böcker på böcker skrivna av honom.

Har för mig att de översatta heter Vargens Tid eller något liknande. Men vet inte säkert.

Jonathan
(Login DuramLaddelCham)

September 15 2006, 4:43 PM 

A Song of Ice and Fire finns på svenska och heter Vargens Tid. Jag började läsa den men tyckte antingen att Martin skrev dåligt eller översättningen var kass.

Men det är ju bara min åsikt och det jag igentligen ville få fram var att den var översatt till svenska och att den heter Vargens Tid.

Current Topic - Annan fantasy...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement