| FällanOctober 30 2006 at 5:58 PM | Hailcyon (Login Hailcyon) |
| - Jag är jätteglad, för idag har jag köpt bok 22 - Fällan! Ska börja läsa den snart. Någon mer som köpt den/ska köpa den? Men jag blev besviken när jag såg omslaget, det var ju fult! Vem är den rödhårige ryttaren på hästen? Inte Rand väl? (Den ende rödhårige unge mannen jag kommer på just nu). Någon kanske redan läst det engelska originalet? |
| | Author | Reply | Taim (Login Taim) | Re: Fällan | October 31 2006, 2:38 PM |
Har läst tre kapitel av Fällan än så länge.
Ser ut som om det kan vara det avkapade seanchanspjutet som Rand alltid har med sig, vilket i så fall skulle betyda att det är Rand. |
| Greve-Alakai (Login Greve-Alakai) | Röda snubben... | October 31 2006, 3:26 PM |
Klart de är en riktigt ful bild på Rand, har för mig att man ser drakarna på händerna oxå XD
Har köpt och läst boken, den var väl ok, man märker att det börjar dra ihop sig nu, 2 böcker till sen ska väl serien vara slut, men man får ju hoppas på det bästa, bara killen inte dör innan serien är färdig skriven :P |
| Hailcyon (Login Hailcyon) | Re: röda snubben | October 31 2006, 4:32 PM |
Aha! Visst kan det vara "drakspiran" (seanchanspjutet).. tyvärr. Jävla ful bild!
Vi får verkligen hoppas att Jordan överlever! Men jag tror inte att han kommer dö... så illa kan det inte gå. |
| Greve-Alakai (Login Greve-Alakai) | Spiran... | October 31 2006, 7:17 PM |
Ja det ska nog föreställa drakspiran, men jag trodde den var lite grövre än den där lilla stickan han har på bilden, det är det som är felet med bilder, sina egna bilder man har i skallen saboteras av omslagen, hade velat att dom gjorde som på engelska böckerna, att dom bara är svarata, så är det med röd eller grön text, så står det "Wheel of Time" eller nåå sånt, fast på svenska, sen på bok ryggarna borde dom göra en drake, typ som kalle ankas pocket som man läte förr i värdlen, fast i kanske röd färg eller nå sånt, hade vart ett gäng snyggt att ha hela serien i bokhyllan då =) eller vad tycker ni? |
| Hailcyon (Login Hailcyon) | Re: spiran..... | November 1 2006, 4:00 PM |
Jo, att det är Rand stämmer nog. De där drakarna på händerna avslöjar det. (De var inte som jag föreställt mig, dessutom).
Det hade varit enklare om böckerna hetat Tidens Hjul, på svenska... Och bara haft en drake på bokryggarna, istället för den nuvarande symbolen... Den föreställer väl Tidens Hjul och Stora Ormen, eller nåt sånt väl?
Sedan gillar jag heller inte att de svenska böckerna har sådana titlar som "Fursten av kaos", eller "knivarnas väg" eller "dunklets korsväg" - för det har ju NÄSTAN ingenting att göra med handlingen i böckerna! Bara en liten snutt från drakprofetian nån sida innan prologen i boken. Ja, jag vet att vissa av de engelska delarna också heter så, gillar inte det heller.
Jag hade hellre velat att man inte delade upp böckerna i två delar... det hade tagit mindre plats i bokhyllan. Förresten, nu när böckerna tar mer plats än en rad i hyllan, vilka böcker ska man då placera ytterst, d.v.s. framför resten av böckerna? Första eller sista delarna i serien?? Vilket tror ni blir snyggast?
Tycker också att man borde göra om omslagillustrationerna på alla böckerna utom de två första (se tråden "omslagsillustrationer").
| |
| | |
|
|