|
Angående Aran´garNovember 5 2006 at 10:08 PM | Sicca (Login sicca) |
| - Har äntligen börjat läsa TVF. Kom på en sak med Aran´gar, eller Halima, då. När han fick en kvinnokropp ansågs det ju som ett halvsjukt skämt från den Svartes sida. Det är inte så att ironin ligger i att Aran´gar var homsexuell?? Som det är nu verkar han dras till kvinnor, samma kön som han är nu. Visst var det så att han var mer dragen till män när han var man? |
|
| Author | Reply |
Anonymous (Login Johannes--) | Re: Angående Aran´gar | November 5 2006, 10:42 PM |
Har bara hört att Balthamel var en kvinnotjusare i AoL.
Är dock inte säker på detta. Tror att det står att det var på grund av detta som han var extra sur över att få en kvinnokropp.
Tror att Taim får komma och reda upp detta. |
|
Taim (Login Taim) | Re: Angående Aran´gar | November 6 2006, 11:31 AM |
Balthamel var som Johannes sa en kvinnotjusare i Sagornas Ålder.
Om jag minns rätt så tror jag Jordan beskriver i böckerna att Balthamels själ med tiden formas efter hans nya kvinnliga kropp. Han blir mer och mer kvinnlig i sitt sätt (I Aran'gars PoV i TVF så tänker han på sig själv som "hon". Kanske gjorde han det redan i tidigare böcker också, men jag minns i alla fall att han gjorde det i TVF.).
Så med tiden kommer kanske Aran'gar bli så mycket kvinna att han inte finner andra kvinnor attraktiva längre?
Däri tror jag det stora skämtet ligger. |
|
Sicca (Login sicca) | Re: Angående Aran´gar | November 6 2006, 9:39 PM |
Ok, jag minns inte allt om alla!! Finns hur många som helst, men visst var det någon av de Förlorade som var homosexuell, av männen alltså.
Aran´gar sr sig själv som kvinna nu. "Hon" kommer inte ihåg hur det är att leva som man. Har precis läst det i TVF!! | |
|
|
|