Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Tar Valons fånge (spoiler)

November 14 2006 at 10:32 PM
  (Login tigraine_)

-

Jag tänkte på när Thom visar Moiraines brev för Mat, som skriver att Mat vet vart ingången till aelfinns värld(eller är det eelfinn?)är någonstans. Först säger Mat att han inte vet men sedan minns han plötsligt och säger att han vet vart det är. vad är det Mat minns? Måste ha varit tidigt i böckerna.

Respond to this message   
AuthorReply
Anonymous
(Login Johannes--)

Re: Tar Valons fånge (spoiler)

November 14 2006, 11:22 PM 

En möjlighet är att det är från när han, Rand och Thom åker till vitabro(?) på skum tillsammans med Domon. De ser tornet och Domon säger något om det, är dock osäker på om detta minne finns kvar i Mats huvud. Annars kommer nog minnet från något/några av hans tidigare minne, från en tid då många visste vad det var för torn osv (t.ex Birgitte). Eller så är det båda två tillsammans.

Sicca
(Login sicca)

Re: Tar Valons fånge (spoiler)

November 14 2006, 11:23 PM 

Om jag förstår din fråga rätt så ska jag försöka svara på den!
Han kommer inte ihåg tornet förrän Vittfarne berättar att det glänser som skinande stål eller nåt sånt!
Då kommer Mat på den där natten i början av serien när de var i Shadar Logoth och flydde från trollocker. Innan gänget blev splittrat. Då såg Mat tornet och Bayle Domon berättar för honom om det. Kommer inte ihåg exakt vad han berättar.
I samband med detta minns Mat också vad som hände sist han träffade Finnarna och vad som hände då...osv..Därför blir han helt ställd och kräkfärdig...
Hoppas det är svar på frågan!
Dessutom står det i boken direkt i samma kapitel...att han såg det efter S L

This message has been edited by sicca on Nov 14, 2006 11:25 PM

Tigraine
(Login tigraine_)

okej

November 15 2006, 12:02 PM 

Tack! nu ska jag nog rota fram andra boken eller om det är första
och kolla om det står något där....!

Current Topic - Tar Valons fånge (spoiler)  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement