Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Elyas

December 26 2006 at 9:58 PM
  (Login Mathwin)

-
Som de flesta vet så var ju Elyas väktare innan han lärde sig tala med vargar. Eller han ÄR snarare väktare fortfarande, bara det att hans Aes Sedai "maskerat" bandet. Så vem är denna mystiska kvinna? Elyas Aes Sedai?

Respond to this message   
AuthorReply
Hailcyon
(Login Hailcyon)

Re: Elyas

December 27 2006, 1:46 PM 

Är du säker på att "hon" lever ännu då? Jag vet inte vem det skulle kunna vara i så fall...

This message has been edited by Hailcyon on Dec 27, 2006 1:47 PM

(Login Lord_Inwisigoth)

December 27 2006, 1:55 PM 

Intressant tanke som aldrig slagit mig tidigare, men när jag tänker efter så tror jag alltid jag uppfattat det som om hans Aes Sedai varit död i många år men, vem vet, kanske hon fortfarande lever,...men jag tycker dock att man borde sett några indikationer på det isåfall.

Anonymous
(Login Inzaneclown)

December 27 2006, 2:29 PM 

Elyas Aes Sedai, som heter Rina för övrigt, lever fortfarande, han nämner det för Perrin i TPoD. Han figurerar också lite snabbt i Begynnelsen där han träningsfäktas med en annan väktare i vita tornet, ivrigt påhejad av sin Aes Sedai Rina.

Enligt Elias kan man sudda ut bandet, så att Aes Sedaien inte vet vart han är. Det enda de vet är att den andre är vid liv eller är död.

(Login Mathwin)

December 27 2006, 6:18 PM 

Jaha, då var det avklarart! Tack så mycket! Då gör vi inte mycket med den här tråden längre...

Hailcyon
(Login Hailcyon)

December 29 2006, 7:56 PM 

Jo, förresten: vem är då Rina? Vilken ajah tillhör hon och vilkas sida står hon på? Egwenes eller Elaidas? Eller t.o.m. svarta ajah? Minns inte riktigt att jag läst om Rina.

Current Topic - Elyas  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement