Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Aran'gars mord( spoiler KoD)

January 24 2007 at 5:08 PM
Jonathan  (Login DuramLaddelCham)

-

Vet någon varför Aran'gar dödar de två eller kanske tre systrarna? Allt man får veta är ju att de två som man vet plus en till, som Halima/Aran'gar nämner när hon först kommer till Salidar, var mycket, mycket bra vänner men är det någon som vet varför hon mördar dem?

Har tyvärr inte boken hos mig och jag kan inte ihåg namnen på de tre, men jag hoppas att ni förstår vilka jag menar i alla fall.

Respond to this message   
AuthorReply
Sicca
(Login sicca)

Re: Aran'gars mord( spoiler KoD)

July 1 2007, 3:35 PM 

Nä, jag har oxå funderat på det. I TVF så nämner Beonin, den Bruna systern som beger sig till Elaida och berättar allt om rebellerna, massa olika gemenamma nämnare de i alla fall två Aes Sedaierna, Anaiyah och Kairen, hade. De båda tillhörde Blå Ajah, från Blå Ajah och män som kan leda Kraften har hon sambandet Moiraine och Rand. Och genom det asha´maner. Men hon tror inte riktigt på det. Hon lägger fram dessa ideer när Phaedrine och Ashmanaille kommer och frågar vad hon tror om morden. Phaedrine menar att de kanske ska ta dit en asha´man som snabbt skulle känna var mannen som kan leda är...

Själv tycker jag att de tankar hon har om mordet inte är några som skulle vara hållbara i varför Halima mördade dem.

Anonymous
(Login Johannes--)

Re: Aran'gars mord( spoiler KoD)

July 3 2007, 8:20 PM 

Tror det hänger ihop med Cabriana, den första Aes Sedaien som hon säger sig ha något förflutet med, om jag inte missminner mig. Tror att Aniya och den andra som blev mördad var vänner med både varandra och med Cabriana. Kan hänga ihop med att hon inte ville lbi upptäckt för att ljuga.
En liten idé. Vet inte om mina faktan stämmer bara, inte läst KoD sedan den kom ut typ.

Current Topic - Aran'gars mord( spoiler KoD)  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement