Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Robert Jordan har dött

September 17 2007 at 11:06 PM
Sang-drax  (Login Sangdrax)

-
Robert Jordan dog igår.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6999578.stm

Det blev alltså inget avslut på serien.

Respond to this message   
AuthorReply

(Login Lord_Inwisigoth)

Re: Robert Jordan har dött

September 18 2007, 8:21 AM 

Man beklagar verkligen Jordans bortfall, en stor författare av fantasy-litteratur har gått bort!
Verkligen synd, man hade sett fram emot flera böcker av honom och ett slut där trådarna binds ihop i "Sagan om drakens återkomst"

Anonymous
(Login Johannes--)

September 18 2007, 2:12 PM 

Mjo, detta var ju inte bra, har länge funderat på vad som skulle hända om han kola innan han var klar med draken... Hoppas det kommer ett slut bara, för det vore ju jättesynd om vi inte fick reda på slutet.

Om det inte kommer ett slut vet jag inte vad jag ska göra.

(Login Johannes--)

September 18 2007, 2:13 PM 

Inutaisho
(Login Sesshoumaru83)

En sorgens dag

September 19 2007, 5:55 PM 

detta då våran älskade författare har gått vidare... Räknade precis efter att den här serien är något som jag läst i nästan exakt halva mitt liv om och om igen för klura ut olika ledtrådar för o få reda på hemligheterna som döljer sig i RJ:s värld och nu så lämnar han oss med det stora mysteriet vad händer egentligen...

Min sorg går till hans nära och kära.

Greve-Alakai
(Login Greve-Alakai)

Aj aj aj!

September 19 2007, 8:55 PM 

Men förbannat, visste nästan att det skulle gå så är riktigt lessen för den skull att han inte fick uppleva sitt eget mästerverk fullbordat, jag känner stor sorg för det som hänt!

Martin
(Login martinperaic)

Fast...

October 31 2007, 5:15 PM 

...serien blir ju färdigskriven.. Harriet skiver klart den. det har hon sagt,

Det kommer säkert inte att bli samma grejj, men vi kommer iaf få reda på hur det slutar, och om vi haft rätt i många av våra diskusioner.

Inutaisho
(Login Sesshoumaru83)

November 27 2007, 6:44 PM 

Ngn som vet hur det går för dom... Har dom börjat med något skrivande? Lr har ngn hört något om när sista boken kan tänkas komma?

Taim
(Login Taim)

December 11 2007, 12:49 AM 

(Login Sho_pi)

Lite o gotta i...

December 11 2007, 12:55 AM 

Såg det senaste på Wotmania nu precis, det blir Brandon Sanderson som kommer att slutföra den sista boken! Utan att ha läst något av honom (Elantris och Mistborn bl.a.) är jag ändå positiv till beskedet, det visar att nåt ändå är på gång! Har haft svårt o sova efter KoD, tyckte att den var RIKTIGT bra, och att gå osäker på om det skulle bli nån uppföljning var ibland lite för mycket...

Harriet har som vanligt "the final say" i allt som nu rör WoT och det verkar som om hon verkar ha koll, så nu får man väl ta o ge sig i kast med Brandons tidigare alster i väntan på aMoL (ett år för att gå igenom RJs anteckningar, inspelningar, harriets betraktelser mm + ett år för att skriva klart den, så hösten '09 tidigast kan man räkna med).

En intervju med Brett via Dragonmount:

http://www.dragonmount.com/Books/Memory_of_Light/brandon_interview_01.php

Pressmeddelandet från Tor:

http://www.tor-forge.com/NewsArticle.aspx?articleId=647

Edit 11/12-07 00:55

Hepp hepp Taim (va inte du Mats förut, eller är det bara jag som e full?) ! Du förekom mig med några minuter där Skam på torra land att man ska vara så långsam...

This message has been edited by Sho_pi on Dec 11, 2007 1:00 AM
This message has been edited by Sho_pi on Dec 11, 2007 12:58 AM
This message has been edited by Sho_pi on Dec 11, 2007 12:57 AM

Taim
(Login Taim)

December 11 2007, 4:11 PM 

Hej!

Japp, det stämmer (du är inte full) .

Kul att se att Jordan hann skriva klart några kapitel så att delar av AMoL verkligen är hans egna ord.

Anonymous
(Login sicca)

March 4 2008, 5:34 PM 

Läste precis på wotmania om RJ bortgång. Och såg då också att sista boken kommer att färdigställas. Men hur blir det med de sista två delarna i prologen? Lämnade han efter sig så mycket material att det ska gå att sätta ihopa dem?

Oerhört tråkigt att en sådan stor man gått ur tiden.

Taim
(Login Taim)

länk

March 6 2008, 5:42 PM 

3.5- What's up with Harriet’s Encyclopedia, the prequels and sequels and other unwritten books by Robert Jordan?

http://www.wotmania.com/wotmessageboard2showmessage.asp?MessageID=79462

Current Topic - Robert Jordan har dött  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement