han blir befälhavare i Rands arme, och gör ett attans bra jobb dessutom.
(no login)
Untitled
May 6 1999, 10:11 AM
Det tror jag då rakt inte. I såfall inte rakt under Rand, i samma led. Möjligen någon form av befälhavare i en egen armé med egna uppgifter som gärna faller lika med Rands. Jag tror dock inte att han skulle binda sig så nära draken.
Hasse.
(no login)
Mat och Rand
May 19 1999, 11:01 AM
Mat har alltid, och kommer alltid vara bunden till Rand. Det finns inget som kan förändra det. Den saken är klar. Och jag tror att Mat kommer få ett mycket stort ansvar, även om Rand inte litar på någon så kommer Mat få högsta befälet i dom "vanliga" armeerna. Mest p.g.a av hans otroliga kunskaper inom strids-konster och hans otroliga tur, som iof sviker honom då och då.
Kommentarer tack. :)
(no login)
Nu har du missförstått
May 19 1999, 8:31 PM
I mitt inlägg sade jag emot den förre insändaren som hävdade att Mat skulle bli befälhavare i RANDS armé. Som du säger lär han bli befälhavare, men knappast i Draken återfödds armé.
(no login)
Varför inte?
May 20 1999, 2:25 PM
Varför kommer inte Mat få befälet över någon av Rands armeer? Han är ju det perfekta valet. Finns det nånting som säger emot Mat som ledare för Rands armeer?
(no login)
Kommentarer till alla Mat insändare
May 25 1999, 4:07 PM
Hej
Det var jag som skrev den ursprungliga insändaren och jag måste tyvärr medge att jag var lite otydlig i min formulering av frågan.
Vad jag menar är att: jag undrar om det är någon som har några teorier om vad som händer Mat efter A Crown of swords och A path of daggers.
Om ni vill veta om era teorier är riktiga eller inte så skicka mig en rad till:Jens.Esq@usa.net
MVH Jens Liif
(no login)
Mat har en viktig roll
June 9 1999, 9:48 PM
Mat måste åtminstone ha en viktig roll i sista striden eftersom han blåste i hornet, och Robert Jordan kommer nog knappast låta honom dö innan sista striden. Det stämmer väl?
Lan (no login)
Dä tror ja mä
June 10 1999, 9:20 PM
Jag kunde inte hålla med mer angående din teori, Mat är alldeles för viktig för att dö innan sista striden.
(no login)
Nio Månarnas Dotter
June 15 1999, 12:04 AM
Han kommer väl att träffa henne innan han dör i alla fall...
Daniel (no login)
ja
June 23 1999, 12:35 AM
Rands armeer kommer inte att mer än för syns skull bestå av vanliga soldater...
Siswai'aman och Asha'maner är knappast armeer som Mat kan komma att leda...
eller?
Daniel (no login)
Definitivt
June 24 1999, 3:54 PM
Jo. Det är jag övertygad om.
Men kan någon ge en kort resume över vem hon är och vad man vet om henne... jag kommer inte riktigt ihåg =)
(no login)
Minst sagt
June 28 1999, 10:08 PM
Mat (det var väl han?) kommer förmodligen gifta sig med henne och få över Seanchan på Rands sida.
Fast jag är inte helt säker på om jag själv tror det stämmer...