Kunde inte hålla med dig - Gustav - mer.
Det finns antagligen massvis med grejer att upptäcka för Rand och hans polers.
Jag har undrat över en liten sak dessutom...
Varför har Rand aldrig försökt att rena den manliga halvan av urkällan? Kanske det inte går så jätte bra med en sil precis, men kanske att det på någe vis skulle kunna gå. Vad vet jag?
Comments please...
(no login)
Precis...
June 1 1999, 1:00 PM
Exakt, kul att stöta på nån som tycker lika angående den biten.
Har "du" läsa svarta tornet, förresten? I slutet av den så visar sig ju asha'manerna vara ganska användbara...!
Man väntar ju bara på att de kommer på nåt nytt och revolutionerande som Rand inte har tänkt på...
(no login)
Jo
June 4 1999, 8:01 PM
Tyvärr så har jag inte läst "Svart tornet" (har haft lite krasst med stålar på sistone), men funderar allvarligt på att köpa den. Har du alla andra? Det har jag.
Jag har aldeles nyligen börjat läsa om serien för tredje gången (!) sedan jag köpte den första boken vid jul -96.
Jag lovar, snart kommer han på hur han ska göra för att flyga.
Jag har faktiskt en liten teori angånde den frågan:
Varför formar han inte bara en plattform av luft som han sedan kan flytta runt som han vill? Det skulle väl vara att flyga, eller?
M.v.h. holmen!
Gustav (no login)
Nja...
June 5 1999, 1:04 AM
Ja, men vilken nytta skulle han ha med att kunna flyga, egentligen?
Jag har bara de nio första böckerna, men planerar att införskaffa några till efter sommarens period av arbetande...
/Gustav
(no login)
ingen aning
June 5 1999, 5:07 PM
Jag vet inte vad han skulle kunna ha för användning av det.
Har han lärt sig att färdas?
Annars kan han förflytta sig lite snabbare, och utan att behöva använda sig utav vägarna eller någon portalsten.
Jag vet inte.
Köp resten av böckerna så snart som möjligt.
Jag rekommenderar dem!
Gustav (no login)
Jag har gjort det...
June 5 1999, 6:52 PM
Ja men, bara för att jag inte äger böckerna så bertyder det ju inte att jag inte har läst dem. Jag har läst alla böckerna t.o.m. Svarta Tornet, men äger bara de 9 första, eller något sådant...
Men ärligt talat så kanske Rand inte har någon direkt användning för att kunna flyga, förutom i strid kanske. Eftersom han kan färdas, menar jag...
/Gustav
(no login)
dom kommer lära sig att ta av samma källa
June 7 1999, 11:30 AM
jag tror att dom kommer att lära sig hur män å kvinnor kan ta ur samma källa. i drakens återkomst när rand va i rhuidean (eller hur det nu stavas) så fick han ju den synnen det va en AES SEDAI som hade kommit på hur man gjorde men hon dog i en jordbävning
har jag rätt
(no login)
jag tror att du har rätt
June 7 1999, 11:39 AM
det liger nåt i det du säger jag tror att rand kommer att rena saidin å sen blir inte han galen å då blir det inget världs fall men det kommer att finnas en massa mörker vänner kvar som kommer att villja hämnas mot honom
Rand kommer även att upprätta de hundrades brödraskap
Lan (no login)
Feeeeeel
June 8 1999, 1:54 PM
Det var Mierin=Lanfear som hade hittat den "gemensamma källan" som hon sa. Men det enda hon gjorde var att borra hålet till den Svartes fängelse. Jag tror inte det finns någon gemensam källa.
Claes (no login)
håller helt med Perin
June 8 1999, 6:20 PM
Jag håller helt med perin. När Rand är i Rhuidean och har sina drömmar, eller syner (kalla det vad ni vill) så är det en gemensam urkälla, och Lanfear haringet med den att göra.
Lan (no login)
Joodå!
June 9 1999, 1:56 PM
Om ni läser de kapitlen i vilka Rand har sina "syner" (skuggan växer, slutet), riktigt noga, särskilt den sista biten där det blir världens kalabalik när den där sfären brinner upp i svarta lågor, så ser ni att aielmannen som Rand upplever sig vara, tjänar Mierin Sedai och att hon, Mierin, skulle hitta den gemensamma källan den dagen.
Om man sen läser om när Lanfear "ger" Rand Asmodean, i slutet av "Tornets fall" så står där att Asmodean ropar: Hjälp mig Mierin och att Lanfear blir förbannad över detta namn och poängterar att hon heter Lanfear och inget annat.
(no login)
Jag tror också att du har rätt
June 11 1999, 4:53 PM
Rand renar saidin fast den blir renad automatskt efter slutstriden om Shai'tan dör/förintas, om den svarte inte förintas så spelar det ju ingen roll.
Ett nytt hundrades brödraskap uprättar han nog inte fast han får Aes sedaierna över till sin sida istället för tvärtom.
(no login)
spelar igen roll
June 17 1999, 7:56 PM
det spellar ingen roll om det är samma brud eller inte grejen va det att hon kom på hur man gjorde
Mattit The Master! (no login)
Du ocksa!
September 4 2000, 6:04 AM
Jag tror ocksa pa att den manliga halvan kommer att bli helad. Jag tror ocksa att Rand, Mat, Perrin, Egwene, Nynaeve, Eleyne och Min kommer att overleva.
Den svarte har ju smittat den manliga halvan men Taim har inte blivit galen och han sa nagot ting om att han gick runt smittan. De forlarade har ju ocksa nagot slags band som gor att de kan leda kraften utan att bli galna. I vilket fall som helst tror jag att den manliga halvans forbanelse kommer att brytas, nagonstans i eller efter sista striden.
Mastern (no login)
hmm
August 15 2001, 9:07 AM
Rand och några till stötte ju på en jättestor staty som egentligen är en ter'angreal eller sa'angreal. och det finns ju en tvilling-staty. så jag tror att Nynaeve och (förmodligen) Rand kommer att använda dessa för att rena Saidar.
Nynaeve (no login)
Det är Saidin som är den manliga hälften och som är besmittad,
June 12 2002, 9:41 PM
Saidar har alltid varit ren och fin.
Current Topic - Den manliga sidan av urkällan...och gåvor