Jag tror också att Mazim Taim och demandred är samma person.
(no login)
Kan det vara rätt?
June 8 1999, 8:53 PM
Är det möjligt?
Det finns faktiskt vissa saker som talar för det...
1. Lews Therin vill döda Taim. Väldigt mycket.
2. Taim kan utan misstankar ta sig till Shayol Ghul eftersom han fått lov att använda portöppningar.
Kanske har Mazrim Taim egentligen blivit dödad?
Padan fain (no login)
Det kan stämma
June 9 1999, 8:32 PM
Det verkar faktist troligt
(no login)
Möjligt
June 11 1999, 4:25 PM
Möjligt
Motargument:
Shai´tan vill inte längre ha Rand levande och därför borde D. ha försökt döda honom redan.
Förargument:
Det skulle ju vara en klar orsak för honom att rädda Rand från kistan(Svarta tornet).
(no login)
nja
June 17 1999, 8:01 PM
kanske inte samma men någon koppling finns det helt klart
Shaidar Haran (no login)
Jo
July 31 1999, 2:47 PM
jo det håller jag heltmed om
MikA (no login)
Absolut!
September 2 1999, 8:12 PM
Varför skulle anars Lews Therin babbla om honom hela tiden. I någon bok (Fursten av Kaos)så kom Taim när Rand funderade över Samael, och då sa Lews (Typ, var ett tag sen jag läste det) "Döda Samael, men döda Demandred först. Han ville ta Ilyena." Kjag vet som sagt inte, det var typå ett halvår sen jag läste det, men han tykte att Rand skulle döda Demandred när han ändå var i närheten.
Mattit The Master! (no login)
Aldrig!!! Men anda?
September 4 2000, 7:01 AM
Rand borde ha sett igen honom med tanke pa sina Lews Therin minen och varfor skulle Taim saga att han var draken aterfodd? Men anda varfor hade Lews Therin ett sa valdsamt behov av att doda mannen???
(no login)
motargument
October 17 2002, 4:01 PM
Ett litet motargument mot ditt motargument:
Den Svarte säger "Låt Fursten av Kaos regera" alltså DÖDA INTE RAND!!!!....tror jag
(no login)
eeheeem
October 17 2002, 4:04 PM
Om jag inte missminner mig så ville Demandred ha ALLT som Lews Therin hade...alltså titeln Draken