Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Film???

June 11 1999 at 2:38 AM
  (no login)

-
Kan ju inte bara vara jag som tycker att det måste göras en film av The Wheel Of Time..?? Om än i förkortad form, bara dom kläcker ur sej en film!! Och ingen B-film med dålig regissör... Måste bli ett mästerverk..!

Tack..

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

...vore trevligt!

June 11 1999, 10:13 AM 

Håller med att det vore trevligt att få se serien bli film(er). Jordan har sagt att han inte har något i mot att serien blir film om nu någon vill gör ett gäng filmer á 20 timmar vardera!
(han har lite svårt att se hur böckerna skulle kunna berättas på 2 timmar)

Innan serien skrivits färdigt är det väl inte tal om att planera för någon filmatisering, men vem vet i framtiden? Fantasy-genrén är nästan det enda som aldrig blivit bra på bioduken (undantag Star Wars, som är en blandning av fantasy och lite science fiction) men med hjälp av dagens teknik är det nu möjligt att göra episka fantasyfilmer.

Hursomhelst är jag nöjd att Sagan om Ringen nu äntligen ska bli en filmtrilogi!

Gustav
(no login)

Nja...

June 12 1999, 9:21 AM 

Det vore ju kul med en film om den nu blev ett mästerverk, vill säga...
Annars skulle säkert många intressanta tolkningar och illusioner förstöras och detaljer som t.ex. väktarnas manlar osv. Vissa saker skulle bli oerhört svåra, men men.... man vet aldrig...
För närvarande är jag dock skeptisk.
/

Thom
(no login)

väktarnas mantlar

June 14 1999, 8:58 PM 

Det där med väktarnas mantlar är ganska intressant och kan tolkas på lite olika sätt. Gör de väktarna osynliga eller färgas de bara efter omgivningen? Vad tror ni?

Hanna
(no login)

Nja...

June 14 1999, 11:58 PM 

Hmm. Först måste serien skrivas klart. Och att förkorta den..? Nej tack. Jag läser en serietidning som heter Spawn som är helt okej med en invecklad historia. Den har dom gjort film av. Det blev bara skit när de kortade historien. Action med fula specialeffekter och allmänt töntigt. Och vem f-n vill se Leonardo DiCaprio som Rand?

Gustav
(no login)

mera...

June 15 1999, 7:24 AM 

...inte jag!
Men, det är ju också en grej. När man väljer skådespelare til alla rollfigurerna så kommer ju också massa föreställningar om hur man själv tycker att "gubbarna" ser ut att förstöras...
/Hejdå

(no login)

Leo..?!?! ne...

June 15 1999, 12:21 PM 

Hehe.. näe, Spawn blev väl inte så kanon som film.. Hade väl kanske inte direkt tänkt mej Leo som Rand..!! ussa..

(no login)

exakt

June 17 1999, 7:45 PM 

ja det vore skit ballt typp gjord av steven spielberg eller jordan själv det är dom två bästa allternativen som jag kan komma på

(no login)

dom färgas

June 17 1999, 7:48 PM 

det stog i valeres horn (tror jag det va) att dom färgades efter omgivningen men jag kan ha fel

(no login)

nörd

June 17 1999, 7:50 PM 

där va du elak Dicaprio är en nörd att bara tänka på honom i samma tanke som Rand är en förolämpning mot allas vår hjälte ROBERT JORDAN .

(no login)

Visst

June 20 1999, 5:54 PM 

Visst skulle det bli helt underbart med en bra filmatisering av serien. Jag är dock skeptisk till dess reella möjlighet. I de få "fantasy-filmer" eller serier som gjorts har det sällan varit riktigt bra ens angående fäktningstekniker. Kan du tänka dig hur det t.ex. skulle se ut med den gången Rand fäktas med avbilder av sig själv i sitt gemak? Angående strid så observera att inte ens i Braveheart som klart är bäst på det området har blivit riktigt verkligt.

Shaidar Haran
(no login)

mantlarna

July 26 1999, 6:45 PM 

de följer med om givningen på nåt sett,typp som skugga

(no login)

Teori 2

July 29 1999, 8:59 PM 

Jag måste bar säga det här: Jag har kommit fatn till att väktarnas mantlar fanns i sagornas ålder(natuligtvis) och hette då solfjäderstyg.

Shaidar Haran
(no login)

det här kanske hjälper er...

August 6 1999, 9:58 PM 

Fancloaks,made of fancloth,are one of the finest examples of modern practiclary driving from ancient fashion.Designet to cover the wearer from head to to foot,these cloaks create an almost perfect camouflage.Because of the difficultyin obtaining fancloth tiday,it is exclusuve reserved for use by the Warders of the Aes Sedai. It is belivied to be manufactured in the White Tower by use of a ter´angreal.

…streith artificial simmering material,usualy white that changed color and opacity to match the mood of the wearer.It is created as a camoflage effect,able to dupicate its suroundings so faitfully as to make the wearer seem invisible…

Current Topic - Film???  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement