Lord Luc o "Slayer" e samma person...men vem det är......ja du det vet nog ingen......
Thomas (no login)
Lord Luc och Slayer
June 21 1999, 7:55 PM
Lord Luc är Tigranes bror, (Tigrane var drottning i Andor före Morgase)
Om man läser profetiorna om honom (eller vad det nu heter) så står det att han träffade Isam (Lans kusin har jag för mig att det är) där står det att en dog och en överlevde, min, och andras åsikt är att dem blev på något sätt "sammansatta"
Lord Luc är tigranes bror i den levande världen och Slayer är Isam i drömmarna, läs när perrin tycker att slayer liknar Lan väldigt mycket.
En liten sak till.
När trollockerna invaderade Tufloden, hoppas ni har läst detta, så skrek trollockerna, ISAM!!
på något sätt så kontrollerar Isam trollockerna, i alla fall en stor del.
Kalle (no login)
alltså.....
June 21 1999, 8:49 PM
alltså är lord luc mörkvän?......eller är trollocerna ute efter honom...... för om han är slayer i drömmar då borde han veta att han är slayer när han e vaken oxå.....perrin träffade honom med pil....o han var skadad i verkliga världen oxå
MORT (no login)
Kanske
June 22 1999, 6:28 PM
Det behöver inte nödvändigtsvis vara så.
I drömmarna kanske Isam tar över, men det behöver inte vara så. Fast jag tror Isam blir den som bestämmer i drömmarna.
Lan (no login)
justprecis
June 28 1999, 11:09 AM
Det är precis vad jag har kommit fram till.
Läs Valeres Horn efter angreppet på Fal Dara. I fängelsehålan stod en "dikt" (sid 121) tredje versen:
Luc kom till Dhoomsbergen.
Isam väntade i de höga passen.
Jakten har tagit sin början.
Skuggans hundar äro på språng. Skuggans hundar dräper.
En dog, en levde, båda äro.
På tal om Tigraine, hon är Rands mor.
Kalle.. (no login)
Va?!
June 28 1999, 1:50 PM
E Tigrine Rand mor???!!!!
skulle gärna vilja höra en förklarning till detta
(no login)
Tigraine = Rands biologiska mor
June 28 1999, 5:05 PM
...hoppas att du läst Fursten av Kaos :-)
Tigraine ger sig av till Aielöknen efter att Gitara Sedai, som hade Förebådandets gåva, sagt att hon måste bege sig dit för att bli spjutljungfru, annars kommer en katastrof att drabba världen. Hon ger sig av och blir spjutljungfru för att sedan följa med över Världsryggen igen under Aielkriget för att hämnas på kung Laman. Hon är samtidigt med barn (fadern är Janduin, hövdingen för Taardads klan)
och föder således Rand på Drakbergets sluttning...
(Allt förklaras utförligare ett par sidor in på kapitel 16 i Fursten av Kaos)
(no login)
Ja...
June 28 1999, 7:50 PM
... och hon kallade sig 'Shaiel' hos Aiel... (SH-Aiel... Rätt kul....)
:)
Kalle (no login)
senil
June 28 1999, 9:16 PM
Det hade jag glömt totalt......*skäms lite*
Jaja nu vet jag det iallafall....