Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Birgitte

July 5 1999 at 8:36 PM
Thomas  (no login)

-
Tror ni att Birgitte fortfarande kommer att återfödas nu när hon har blivit "utslängd" ur
TAR före hon skulle återfödas?
Och vem tror ni att Gaidal Cain är? han som alltid är Birgittes följeslagare.
Birgitte sa att Gaidal hade blivit återfödd, men vem? Själv tror jag att det är Olver.

Respond to this message   
AuthorReply
Mierin
(no login)

två...

July 5 1999, 8:38 PM 

... för Olver!

(no login)

...tror inte att Olver = Gaidal Cain

July 6 1999, 1:54 AM 

Det finns mycket som antyder att pojken Olver, som Mat tar hand om, är "Gaidal Cain återfödd":

• Han är "ful" precis som Gaidal Cain.
  • Han och Birgitte gillade inte varandra när de möttes, men efter ett tag kommer de överens bra, precis som Birgitte och Gaidal Cain sägs ha gjort.

Det finns dock ett problem: Gaidal Cain befinner sig i Tel´aran´rhiod i slutet av Tornets Fall (tror jag det var). I början av Fursten av Kaos är Olver en nioårig grabb...Tidsloppet mellan dessa två händelser är max ett år vilket leder till att Olver knappast kan vara Gaidal Cain återfödd...

/Strille

(no login)

Ja, men...

July 7 1999, 8:20 PM 

... tiden är ju annorlunda i Tel'aran'rhiod, tänk på det. Det går ju olika fort.
Så därför KAN Olver faktiskt vara Gaidal Cain.

Kalle
(no login)

nej...

July 7 1999, 10:14 PM 

.han kan inte vara Gaidal Cain.....
När man såg Gaidal Cain i Tel'aran'rhiod så levde redan Olver juh......

(no login)

stämmer

July 14 1999, 11:49 AM 

mycket bra

Shaidar Haran
(no login)

inte riktigt

July 26 1999, 6:52 PM 

först trodde jag det var Mat som var Cain för han började precis minnas alla slag när han kom ur rhuidean (eller vad det nu heter),och då kom hon ur drömvärlden,och när han såg henne i salidar kände han igen henne trodde jag det var hon men sen kom seanchan och dödade några Whitecloaks och förhörde Morgase så sa de att deras drottning eller nåt kallades för Nine moons och hon kommer att ha en dotter när Rand tar över seanchan som är Nio månars Dotter...som kommer bli Mats brud

(no login)

Gaidal Cain = Olver ?

August 5 1999, 6:35 AM 

Kan Gaidal Cain och Olver vara en och densamme ? Och hur ska man i så fall förklara att Cain fanns i Drömvärlden, samtidigt som Olver lever i den riktiga världen ? Jo, det finns en möjlig förklaring; Cain/Olver skulle kunna befinna sig i drömvärlden därför att han är en drömgångare, som vandrar i drömvärlden i sin "rätta" gestalt - precis som Birgitte har sin "rätta" gestalt när hon befinner sig i drömvärlden "mellan liven". Jag säger inte att Cain nödvändigtvis är identisk med Olver, men denna förklaring gör det i alla fall möjligt !

(no login)

duh

October 17 2002, 3:51 PM 

Jag tror att Olver 'skapades' för att rymma Gaidals själ när Han blev Utspunnen

Current Topic - Birgitte  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement