Jag tror att Rand kommer att släppa lös den Svarte för att på så sätt ha någon chans att spöa honom...han funderade ju lite på det för ett par böcker sen...hmmmmm
Kan Rand verkligen spöa den Svarte, eller kommer han inte bara att stänga in honom igen?
Julle (no login)
han måste spöa honom...
July 11 1999, 11:15 AM
om inte Rand spöar den svarte nu så kommer inte det nån nu chans....förut i tidigare liv har juh Lews therin spärrat in shaitan eller så har shaitan fått över honom till skuggan......
den är gången måste rand vinna annars kommer tidens hjul att stanna o den svarte kommer regarea för alltid.....
(no login)
Hoppas han spärrar in honom...
July 12 1999, 10:36 AM
...och inte på något sätt utplånar honom eller dylikt. RJ har (enligt mig) mycket framgångsrikt byggt upp en bild av att Shai`tan är FRUKTANSVÄRT mäktig, och detta skulle helt spolieras om en dödlig verkligen besegrade honom. Det är en sak att som Lews Therin Telamon fjättra någon som egentligen aldrig var helt fri - en helt annan att hugga tag i denna enorma kraft och spöa upp den.
Fram för att Shai`tan får leva, om än fängslad...
Thomas (no login)
Rand
July 12 1999, 11:26 PM
Jag skulle tro att om Rand skulle spöa den svarte så skulle han nog använda den där enorma sa´angrealen som finns utnaför cairhien, den mäktigaste någonsin, Lanfear sa att man skulle kunna utmana skaparen, varför inte den svarte?
fast han behöver nog ha någon som styr den kvinnliga samtidigt, han har ju några aes sedai undar att välja mellan :)
(no login)
oväsentligt
July 14 1999, 11:38 AM
Det är väl lite oväsentligt eller?
(no login)
50:50
July 14 1999, 11:40 AM
Det kan nog bli vilket som helst!
Men jag tror att mr Jordan kommer att nå ett mycket realistiskt slut!
jag som själv är för fanatisk tror att världen finns i verkligheten och att Robert Jordan är en slags prortal eller profet till den världen!
(no login)
Aviendha elayne
July 14 1999, 11:42 AM
han har ju alltid aviendha eller elayne
(no login)
helt rätt!!
July 14 1999, 11:44 AM
helt rätt men om han har alla sina asha maner och callandor och de två väldiga sa angrealerna såå...
(no login)
Mja...
July 14 1999, 7:36 PM
...det är nog sant. Och resten av Aes Sedai, fast man kan nog räkna bort vissa Svarta... :)
Han sa ju [till Perrin?] att han skulle använda alla sina vänner han bara kunde [eller nåt sånt].
Gustav (no login)
Untitled
July 15 1999, 7:23 PM
kände bara för att spekulera lite...
Josis (no login)
Håller helt med
July 17 1999, 8:51 PM
Jag håller helt med!
(no login)
Om alla sigill brister...
August 6 1999, 6:43 PM
...så kommer Den Svarte ut av sig själv - och då har Rand inget annat val än att slåss mot honom. Tänk på det, ni !