Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Röda Ahja = Feminister

November 24 1999 at 10:06 AM
  (no login)

-
Det måste vara så, dom tänker inte låta sig styras av män.
Dom är emot dom och dom vägrar låta dom leda kraften eftersom dom antagligen känner sig hotade av att en man kan göra det som dom är så bra på.

Respond to this message   
AuthorReply
Snurvel
(no login)

jag är inte...

November 24 1999, 7:07 PM 

feminist själv men vore jag det skulle jag bli jäkligt förbannad över att bli framställd som röda ajah, "den onda ajahn"

(no login)

nej...

November 24 1999, 7:46 PM 

...röda ahja är inte den onda ahjan, utan det är den svarta ahjan

(no login)

ahja = Ajah [liten rättelse....]

November 24 1999, 8:15 PM 

Och man kan nog även se Röda Ajah som en ond Ajah. Eftersom de är så emot män. Det är rätt diskriminerande. Det kanske låter helsjukt, men tänk efter. De gillar inte män. Varför? Ingen aning. Men det är lixom en helt annan sak.

Svarta Ajah... De är definitivt en ond Ajah. Men inte den enda...

Snurvel
(no login)

röda också

November 25 1999, 8:29 PM 

du, den röda ajahn är ganska "ond" den också.
tänk efter, de är taskiga/elaka iaf, kanske inte onda...

Affi
(no login)

inte alla

November 27 1999, 12:19 PM 

i ACOS presenterades en röd som verkade rett okej, hon gick bara med för att hålla världen fri från galna män...
Hon tycjer till och med att röda skulle ha väktare för att det hjälpte dom att jaga ner Saidin användare...
SÅ DET SÅ

Chiad
(no login)

Röda Ajha...

November 27 1999, 5:55 PM 

...är en mycket dum ajha! Dom ogillar ju allt vad män heter och ser dom nästan inte som nåt annat är osjälvständiga idioter! skulle dom regera skulle männen bli lika nedtryckta som kvinnor har varit här dom senaste tusen åren och feminister står för jämnlikhet mellan könen inte nedtryckning av männen! Tur nog finns det ju litet normala ajhor(kan man säga så?=)) som typ Blåa och Gröna och Vita och alla andra utom röda...här har jag en till sak som jag tycker R.J borde skriva ut ur serien....=)Bort med Röda Ajha, alltså!

Affi
(no login)

intelligent

November 27 1999, 7:23 PM 

WOW JAG ÄÄÄÄÄLSKAR DITT SVAR... hur hade du tänkt att han skulle skriva ut det ur boken??

Snurvel
(no login)

enkelt

November 28 1999, 7:13 PM 

svarta ajah (så stavas det, minns det nu alla ni här i forumet) visar sig öppet, det blir en jättefajt, eftersom röda ajah antagligen har flest svarta inom sig får de störst förluster, och alla i röda ajah dör!

eller, när egwene vinner kriget SAS vs. TAS avskaffar hon röda ajah, vilket ju redan gjorts i salidar

Chiad
(no login)

affi....

November 28 1999, 9:04 PM 

....din elaka lilla jävel! jag har rätt att säga vad jag vill!Och nu är det så att jag inte gillar Röda Ajha och det bästa är då att ta död på dem, enligt min mening.Men om det är så så kan jag ta död på dig också, din irrieteande idiot!
Och jag måste säga att båda snurvels teorier är mycket bra! =)

Snurvel
(no login)

tack

November 28 1999, 9:05 PM 

hehe, tack för det Chiad.

Affi, du e dum...

Affi
(no login)

har jag kanske sagt att jag gillar röda ajah

December 2 1999, 2:30 PM 

först tyckte jag att ni hade fel med att säga att alla är onda, jag tycker också att dom flesta är elaka men ALLA är inte onda...
Sedan tyckte jag att det lät roligt att Chiad sade att dom skulle skriva ut dom ur serien.
Men ni har rett i att alla röda kommer försvinna.
Av den enkla anledningen att Rand ska rena Saidin och då behövs inte röda (fått den informationen från PoD) :)

Pyrola
(no login)

men....

December 10 1999, 12:23 PM 

de kanske inte vill ha män som kanleda kraften o ovlket fall. Fast deras ursäkt för att stilla dem försvinner ju helt klart....vilket nog inte är någon garanti, de är ju inte särskilt logiska.

Current Topic - Röda Ahja = Feminister  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement